تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۲۶۰۰ نفر مهندس حرفه‌ای در قم آموزش دیده‌اند

رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم با اشاره به اینکه تاکنون ۲۶۰۰ نفر مهندس به‌صورت کارشناسان حرفه‌ای آموزش‌دیده‌اند، گفت: درصد راندمان آبیاری کشاورزی استان از ۴۰ درصد به ۵۰ درصد رسیده است.

۲۶۰۰ نفر مهندس حرفه‌ای در قم آموزش دیده‌اند

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، عباس خرمی در مراسم گرامیداشت روز مهندس که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد با گرامیداشت روز مهندس اظهار داشت: فعالیت‌هایی خوبی در دوره چهارم نظام شورای مهندسی انجام‌شده و هماهنگی خوبی با دستگاه‌های اجرایی داشتیم که در این میان بیشترین ارتباط کاری با سازمان جهاد کشاورزی بوده است.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم به کارهایی که در دوره چهارم نظام  شورای مهندسی واگذار شده اشاره کرد و گفت:  مجوزهایی که در زمینه‌های مختلف صادرشده 1500 مورد ظرف دو سال گذشته بوده است، 2600 نفر به‌صورت کارشناسان حرفه‌ای آموزش‌دیده‌اند و همایش بهره آب در کشاورزی با حضور 400 نفر از کارشناسان و بهره‌برداران کشاورزی برگزار شده است.

وی با اشاره به ساماندهی شرکت‌های نظام‌مهندسی افزود: در این میان کار طراحی و اجرا به‌نظام مهندسی واگذار شد که تاکنون 6500 هکتار عملیات طراحی آن اجراشده  است و درصد راندمان آبیاری کشاورزی استان از 40 درصد به 50 درصد رسیده است.

خرمی بابیان اینکه 220 مورد نظارت بر کنسانتره تولید دام بوده است، گفت: عدم همکاری برخی از دستگاه‌های اجرایی ما را با چالش مواجه کرده و بهترین جایی که ظرفیت ایجادشده نظام‌مهندسی است.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم به چالش‌های موجود در بخش کشاورزی اشاره  کرد و گفت: بعد از انقلاب کارهای بسیاری انجام‌شده اما هنوز در بخش کشاورزی با چالش‌های جدی مواجه هستیم چراکه راندمان تولید پایین است و فکری برای این مسئله باید کرد.

به گفته وی با تخصصی شدن و افزایش علم و فناوری تا 10 تن توانستیم برداشت محصول داشته باشیم.

خرمی با تأکید بر تغییر الگوی کشت گفت: باید از نهادهای خود استفاده صحیح کنیم، تولید محصولات استاندارد داشته باشیم و این موارد می‌طلبد که کشاورزی خود را تخصصی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه محیط‌زیست در آستانه خطر است، تصریح کرد: صادرات محصولات کشاورزی داریم اما ساماندهی در این زمینه وجود ندارد، از این رو باید برنامه‌ریزی در این زمینه صورت گیرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۲۶۰۰ نفر مهندس حرفه‌ای در قم آموزش دیده‌اند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..