تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاهش ده میلیارد دلاری ارزش کالاهای قاچاق به کشور

در ده ماه گذشته به ارزش 7هزار میلیارد تومان کالای قاچاق در کشور کشف و ضبط و شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان غربی، مدیر کل پژوهش ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور در کارگاه آموزشی کاهش ده میلیارد دلاری ارزش کالاهای قاچاق به کشورروحانیان اهل سنت شهرستانهای ماکو، چالدران، شوط و پلدشت گفت: حجم کالای قاچاق از 25 میلیارد دلار در سال 92 به پانزده و نیم میلیارد دلار در سال 94 کاهش یافته است.

گلشن پژوه افزایش تقاضا برای خرید محصولات داخلی و واردات قانونی کالای هدف را از علت کاهش کالای قاچاق در کشور اعلام کرد و افزود: تلاش حداکثری در ابعاد اقتصادی، امنیتی، انتظامی، سیاست خارجی و فرهنگی از تلاشهای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور است.

وی افزایش تلاش برای مبارزه و آگاهسازی و بهبود وضعیت اقتصادی را راه حلی موثر برای مقابله با قاچاق کالا در کشور دانست و گفت: افراد نخبه از جمله روحانیان و تاثیر گذار جامعه باید ضرر و زیانهای قاچاق کالا به اقتصاد و زیرساختهای کشور را همیشه به جامعه گوشزد نمایند.
مدیر کل پژوهش ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر 24 سازمان و نهاد عضو این ستاد هستند تصریح کرد: با توجه با گستردگی مرزهای کشورمان فضای زیادی برای قاچاق در کشور وجود دارد .

وی با علام اینکه در حال حاضر قبح قاچاق در کشور علیرغم کاهش چشمگیر آن نسبت به سالهای قبل از بین رفته است خاطر نشان ساخت : حجم کالاهایی که به کشور قاچاق می شود هنوز زیاد است و شیوه های آن نیز همواره در حال تغییر است.

گلشن پژوه برخی عوامل فرهنگی و اجتماعی و ساختاری جغرافیای و فرآیندی را باعث قاچاق کالا در کشور دانست و گفت : مبارزه جدی چند بعدی و همه جانبه از اهداف و اولویتهای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور است .

حجت الاسلام رنجبری امام جمعه ماکو هم در این کارگاه با اشاره به عواقب شوم و خانمان برانداز قاچاق در کشور گفت: بیکاری و تعطیلی واحدهای تولیدی و به وجود آمدن ثروتهای باد آورده از عوامل قاچاق در کشور است که باید از سوی مسئولان به آن توجه جدی شود .
علی زاده فرماندار ماکو هم در ادامه گزارشی از وضعیت شهرستانهای ماکو، چادران، شوط و پلدشت ارائه داد و گفت: این شهرستانها بیش از 230 کیلومتر مرز آبی - خاکی با کشور ترکیه و جمهوری خود مختار نخجوان دارند.
وی برگزاری این گونه کارگاههای آموزشی را بسیار کارساز دانست و گفت : افراد تاثیر گذار و آگاه جامعه کمک بسیاری می توانند برای جلوگیری از قاچاق انجام دهند .
ماموستا علی جاسمی امام جماعت اهل سنت ماکو هم در این جلسه توسعه یافتگی و محرومیت زدایی در مناطق مرزی را عاملی برای جلوگیری از قاچاق دانسته و خواستار توجه و مساعدت جدی مسئولان به مناطق دور افتاده مرزی شد .



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاهش ده میلیارد دلاری ارزش کالاهای قاچاق به کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..