تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مهارت آموزی تخصصی و فنی 5 هزار مددجو در اردبیل

ساعت: 19:45 منتشر شده در مورخ: 1395/12/09 شناسه خبر: 1050484

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اردبیل مطرح کرد؛

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اردبیل گفت: سه هزار و 543 نفر از زنان سرپرست خانوار، نوعروسان و دختران در آستانه ازدواج تحت حمایت از آموزش‌های لازم شغلی بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آذرسلام، جهانبخش نژادجواد، با اشاره به اینکه از ابتدای سال‌جاری تا کنون پنج هزار و 826 نفر از مددجویان تحت حمایت از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده‌اند، گفت: مهارت آموزی به مددجویانی که مستعد اشتغال هستند یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد است تا زمینه‌های توانمندی و خوداتکایی آنان فراهم شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای استان برای مددجویان برگزار می‌شود، اظهار کرد: تلاش داریم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و همیاری اساتید مجرب ضمن ارتقاء سطح فکری و اعتماد به نفس مددجویان، شغل‌های نوین و دانش بنیان برای آنان ایجاد کنیم.

نژادجواد با علام اینکه سه هزار و 543 نفر از زنان سرپرست خانوار، نوعروسان و دختران در آستانه ازدواج تحت حمایت از آموزش‌های لازم شغلی بهره‌مند شده‌اند، تصریح کرد: از آنجا که بخش مهمی از خانواده‌های تحت پوشش را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، با اجرای طرح‌های مشاغل خانگی و اشتغال خرد، می‌کوشیم آنان در کنار فرزندان و خانواده خود مشغول به کار و کسب درآمد باشند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با اشاره به اینکه بیشترین افراد آموزش دیده در روستاها و مناطق محروم اردبیل سکونت دارند، افزود: سه هزار و 39 نفر از مددجویان تحت حمایت ساکن در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته از دوره‌های آموزشی بهره‌مند شده‌اند.

وی با بیان اینکه کارگاه‌های آموزشی در زمینه‌های کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی، فعالیت‌های صنفی و صنعتی و خدمات برای افراد مستعد اشتغال برگزار شده است، گفت: با توجه به پتانسیل بسیار مناسب استان در زمینه دامپروری، دو هزار و 504 نفر از خانواده‌های تحت حمایت در دوره‌های آموزشی پرورش دام شرکت کرده‌اند.

نژادجواد با اشاره به اینکه کارگاه‌های آموزشی بر اساس علاقه و استعداد مددجویان برگزار می‌شوند، خاطر نشان کرد: مددجویان پس از فراگیری مهارت‌های لازم می‌توانند شغل مورد نظر خود را ایجاد کرده و به استقلال اقتصادی دست یابند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با اعلام اینکه برای 319 نفر از مددجویان تحت حمایت نیز کاریابی انجام شده و هم اکنون آنان مشغول به فعالیت و کسب درآمد هستند، یادآور شد: کمیته امداد با ارائه بسته‌های تشویقی به کارفرمایان و صاحبان صنعت استان می‌کوشد تا مسیر توانمندسازی مددجویان را هموارتر سازد.

وی با بیان اینکه کمیته امداد طی دو سال، در سال اول ۱۰۰ درصد و در سال دوم ۵۰ درصد حق بیمه به کارفرمایانی که مددجویان تحت حمایت این نهاد نزد آنان مشغول به کار شوند را پرداخت می‌کند، گفت: امسال بیش از 13 میلیون ریال برای حق بیمه مددجویان به کار گمارده شده پرداخت شده است.

نژادجواد بیان کرد: امید است با یاری کارفرمایان و صاحبان صنعت استان بتوانیم برای تعداد بیشتری از مددجویان کاریابی انجام داده و آنان را به مرز خودکفایی نزدیک کنیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مهارت آموزی تخصصی و فنی 5 هزار مددجو در اردبیل»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..