تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درد پریودی و بارداری با هم متفاوتند؟

درد پریودی به شکلی است که قسمت پایین شکم به شدت تحت فشار قرار می گیرد. برخی خانم ها درد کمتری حس می کنند.

درد پریودی و بارداری

اگر قصد باردار شدن دارید و گرفتگی و درد کمی احساس می کنید، نمی دانید باردار هستید یا گرفتگی ناشی از درد پریودی است. بیشتر خانم ها نمی دانند یکی از علائم اولیه بارداری گرفته عضلات و درد می باشد بنابراین در این حالت فکر می کنند پریودی آن ها به تعویق افتاده است. راه های برای تشخیص تفاوت درد پریودی و بارداری وجود دارد.

درد بارداری

تمام خانم ها می دانند درد پریودی چگونه است. برای فهمیدن دلیل دردهای بارداری باید فرایند لقاح را بدانید. تخمدان ها تخمک های بالغ ترشح می کنند. اگر این تخمک ها با اسپرم برخورد داشته باشند، تخمک بارور می شوند. سپس این تخمک ها از طریق لوله رحم به کمک فیبرهای کوچک داخل سطح لوله های رحم، به سمت رحم حرکت می کنند. هنگامی که این تخمک ها به رحم می رسند، بر روی دیواره رحم کاشته می شوند. این اتفاق تا دوازده روز پس از تخمک گذاری اتفاق می افتد. اما پریودی حدود چهارده روز پس از تخمک گذاری انجام می شود.
در این زمان، علائمی مانند گرفتگی عضلات، لکه بینی، درد سینه ها، سرگیجه و خستگی مشاهده می کنید. برخی افراد این علائم را با علائم پریودی اشتباه می گیرند. تشخیص تفاوت درد پریودی و بارداری کاری آسان نیست. بنابراین باید تفاوت بین بارداری و پریودی را بدانید.

درد پریودی و بارداری با هم متفاوتند

درد پریودی

درد پریودی به شکلی است که قسمت پایین شکم به شدت تحت فشار قرار می گیرد. برخی خانم ها درد کمتری حس می کنند. آن ها درد را در ناحیه پایین شکم و پشت حس می کنند. همچنین در شکم نفخ احساس می کنید. گرفتگی و درد پریودی در افراد مختلف متفاوت است. برخی درد قابل تحملی را تجربه می کنند. برخی دیگر درد شدیدتری تجربه می کنند که مانع از کار کردن، به مدرسه رفتن و ... می شود.
در برخی موارد درد پریودی شامل لکه بینی پیش از شروع پریودی است. اغلب این خونریزی قرمز روشن است و قابل توجه است. این خونریزی در این حالت از خطی نازک بیشتر نیست.

درد بارداری

در هنگام بارداری، درد و گرفتگی عضلات کمتر از درد پریودی است. بیشتر خانم ها معتقدند این درد در یک قسمت متمرکز می شود. به عنوان مثال، اگر تخمک بارور به قسمت راست رحم چسبیده باشد، گرفتگی و درد در پهلوی راست بیشتر از پهلوی چپ حس می شود. بیشتر خانم ها معتقدند این درد در یک نقطه است و مانند گرفتگی واقعی نیست. این درد از دو ساعت تا دو روز به طول می انجامد.
اگر فکر می کنید باردار هستید و گرفتگی ها و دردها ناشی از لقاح نطفه است سعی کنید به علائم توجه کنید. این درد نباید خیلی زیاد باشد. اگر درد آنقدر زیاد است که قابل تحمل نیست، حتما با پزشک تماس بگیرید. به خصوص اگر در حالت طبیعی در پریودی درد شدید حس نمی کردید. اما نترسید. هر بارداری به شکلی خاص است و دردهای متفاوتی دارد.
گاهی اوقات گرفتگی و درد ناشی از بارداری همراه با لکه بینی است اما این مسئله در تمام خانم ها دیده نمی شود. گاهی اوقات گرفتگی عضلات روز پیش از خونریزی مشاهده می شود. گاهی نیز لکه بینی بدون درد ملاحظه می کنید. ترشحات واژن در تخمک گذاری معمولا به رنگ قهوه ای روشن یا صورتی روشن است. این ترشحات معمولا دیده نمی شود و توجه خانم را جلب نمی کند.

علائم اولیه بارداری

در بارداری، علائمی دیده می شود که با علائم پریودی اشتباه گرفته می شود. برخی خانم ها در سینه ها احساس درد می کنند. نفخ در قسمت پایین شکم یا رحم نیز یکی از ویِژگی های فرایند لقاح است. برخی خانم ها دردر احساس نمی کنند اما سرگیجه و خستگی در این زمان احساس می کنند. خانمی که در حالت پریودی، درد سینه یا علائم دیگر را تجربه نمی کند، در صورت دیدن این علائم سریع تر از دیگر افراد تشخیص می دهد باردار است.

تفاوت درد پریودی و بارداری

همان طور که گفته شد تشخیص تفاوت بین درد بارداری و پریودی کاری دشوار است. برای تشخیص درد بارداری، باید به خوبی درد پریودی را بشناسید. تمام خانم ها در طول بارداری درد و گرفتگی عضلات مشاهده نمی کنند. برای تشخیص بارداری بهتر است درد در طول پریودی را بشناسید و بتوانید تفاوت آن ها را بفهمید.

اگر فکر کنید درد ناشی از بارداری است

بیشتر خانم ها علائم بارداری را پیش از شروع پریودی مشاهده می کنند. اگر نزدیکی مطمئن نداشته اید (بدون استفاده از قرص های ضد بارداری یا کاندوم) و فکر می کنید باردار هستید بهتر است چند روز منتظر بمانید. ممکن است درد ناشی از پریودی باشد. اگر پریودی شما شروع نشد، تست بارداری در منزل انجام دهید. در هنگامی که درد بارداری را حس می کنید، چهار هفته از بارداری شما گذشته است بنابراین تست بارداری می تواند هورمون بارداری را در ادرار تشخیص دهد. اگر نتیجه آزمایش منفی است چند روز صبر کنید تا پریودی شما شروع شود و اگر باز هم پریودی شما شروع نشد دوباره آزمایش بارداری انجام دهید. اگر باز هم نتیجه تست منفی است با پزشک خود صحبت کنید.

اوما

اخبار مرتبط :

8 راه طلايي براي كاهش درد پريود

آیا دردهای قاعدگی نشانه ای از بیماری نازایی در آینده است؟

كاهش درد قاعدگي

خانم ها چاره درد دوران قاعدگی شما اینجاست

گیاهی موثر در کاهش دردهای قاعدگی !




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درد پریودی و بارداری با هم متفاوتند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..