تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نقشه جنگ جدید پنتاگون برای داعش

کد خبر: ۴۸۸۴۴۶

۵۵۳  بازدید

خبرگزاری ایرنا: پنتاگون امشب (دوشنبه) طرح جدیدی را برای مقابله با گروه تروریستی داعش به کاخ سفید ارائه می دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، این طرح به دنبال درخواست دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از افسران ارشد پنتاگون برای یافتن راه های جدیدی برای نابودی این گروه مطرح می شود.


یکی از وعده های انتخاباتی ترامپ، تسریع روند مقابله با داعش بود. وی در جریان کارزار انتخاباتی اش از دولت باراک اوباما رئیس جمهوری سابق ‌آمریکا به دلیل طولانی کردن دوره مبارزه با داعش انتقاد کرد.


ترامپ مدعی شد که طرحی مخفی برای مبارزه با داعش دارد و حتی اعضای خانواده افراد مظنون به همدستی با داعش را تهدید به مرگ کرد.


ترامپ 28 ژانویه (9 بهمن ماه)، 30 روز به پنتاگون مهلت داد تا روند مبارزه با داعش را مورد بررسی جامع و کامل قرار دهد.


این بررسی، همه نهادهای مرتبط با دولت از جمله آژانس های جاسوسی، وزارت خارجه و وزارت امنیت ملی آمریکا را شامل می شود.


جف دیویس سخنگوی پنتاگون گفت که گزینه های ترسیم شده در طرح جدید، مقدماتی است و در هفته های آینده اصلاح می شود.


وی افزود: این طرحی برای حمله به دشمن است و تصور نمی کنم که خواستار لو دادن مقدار زیادی از آن باشیم.


گزینه های در نظر گرفته شده در این طرح احتمالا اعزام نیروهای بیشتری از آمریکا به خاورمیانه را در بر می گیرد و اتخاذ موضع متجاوزانه تری از سوی پنتاگون در مناطق کلیدی دیگر را شامل می شود.


ژنرال جو دانفورد رئیس ستاد مشترک آمریکا هفته گذشته گفت: این طرح در مورد سوریه و عراق نیست، بلکه مربوط به یک تهدید فرامنطقه ای است.


وی افزود: در این مورد خاص، ما در مورد داعش مذاکره می کنیم، اما طرح فوق همچنین به القاعده و دیگر گروه هایی که تهدیدی فرا منطقه ای را به وجود می آورند، مربوط می شود.
وی همچنین بر اهمیت اقدام نظامی از سر گرفته شده توام با تلاش های دیپلماتیک و سیاسی تاکید کرد.


براساس این گزارش، بازنگری طرح مقابله با داعش، اولین محک جدی در مورد روابط بین ترامپ و جیم ماتیس وزیر دفاع دولت وی تلقی می شود.


ترامپ تاکنون به ماتیس آزادی عمل بالایی برای ترسیم سیاست نظامی آمریکا داده، حتی با وجود اینکه این ژنرال بازنشسته در مقابل لفاظی های ترامپ از جمله حمایت وی از شکنجه و ادعایش در مورد لزوم تصاحب نفت عراق از سوی آمریکا، واکنش نشان داده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نقشه جنگ جدید پنتاگون برای داعش»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..