تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علت استفراغ نوزاد، توجه به نشانه ها

اگر نوزاد شما واقعاً سوء هاضمه یا حالت تهوع داشته باشد، بیشتر غذای خود را بالا می‎آورد.

همه نوزادان در حین شیر خوردن یا درست پس از آن، مقدار کمی شیر را بالا می ‏آورند. این کاملا طبیعی است و به این معنی نیست که نوزاد شما بیمار است ولی تا زمانی که به آن عادت نکرده‎اید، مخصوصاً اگر بچه اولتان باشد، ممکن است فکر کنید که او استفراغ می‎کند. اگر نوزاد شما واقعاً سوء هاضمه یا حالت تهوع داشته باشد، بیشتر غذای خود را بالا می‎آورد. این امر در نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می‎کنند، بسیار نادر است. در خصوص شیرخواران کوچک‎تر از یک سال، استفراغ بسیار حائز اهمیت و نیازمند توجه است. این امر ممکن است نشانه یک بیماری باشد و نباید آن را با بالا آوردن بدون فشار مقادیر کم شیر اشتباه گرفت. اگر چه هر نوزادی ممکن است در دوره‎ای کوتاه استفراغ کند که معمولاً علت جدی ندارد. در صورت مشاهده هر یک از نشانه‎های زیر در نوزادان به همراه استفراغ، باید فوراً به پزشک مراجعه نمایید:

- استفراغ به مدت حدود ۶ ساعت

- فرو رفتگی ملاج

- دفع مقادیر کم ادرار غلیظ و تیره رنگ

- گودافتادگی چشم‎ها

- استفراغ زرد مایل به سبز رنگ

- خواب‎آلودگی یا بدخلقی غیرطبیعی

- در صورتی که یزان زیادی شیر، بدون فشار بالا می‎آورد.

- در صورتی که تب بالای ۳۸ درجه سانتی‎گراد دارد و از شیرخوردن امتناع می‎کند.

- در صورتی که اسهال دارد و یا سرفه می‎کند.

- پوشک او بیشتر از ۶ ساعت است که خشک مانده است.

- دهانش خشک است.

- در صورتی که نوزادتان دو وعده غذایی کامل را بالا آورده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علت استفراغ نوزاد، توجه به نشانه ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..