تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گرفتگی بینی نوزاد، نکات لازم

هنگامی که بینی نوزاد می‎گیرد، او در هنگام خوابیدن، خرخر می‎کند و گاهی اوقات، در هنگام شیرخوردن نمی‏‌تواند به خوبی نفس بکشد.

گاهی اوقات از ابتدای تولد نوزاد، جوش‎های سفید و یا زردرنگ کوچکی روی بینی او دیده می‎شود. این جوش‎ها چرکی نیست و در مدت یک هفته، از بین می‎روند و به درمان نیاز ندارند. اگر بینی نوزاد گرفته نباشد، به خوبی می‎تواند هنگام شیرخوردن، نفس بکشد اما گاهی ممکن است بینی او بگیرد که این مشکل، به دو دلیل، پیش می‎آید:

- جمع شدن ترشحات در داخل بینی

- گرمای بیش‎از حد اتاق؛ گرمای بیش از حد، باعث خشکی داخل بینی نوزاد و در نتیجه، گرفتگی بینی او شود.

هنگامی که بینی او می‎گیرد، نوزاد در هنگام خوابیدن، خرخر می‎کند و گاهی اوقات، در هنگام شیرخوردن نمی‏‌تواند به خوبی نفس بکشد. در نتیجه چندبار پستان را می‎مکد و سپس آن را رها می‎کند و به این ترتیب، در شیرخوردن، دچار مشکل می‎شود. برای جلوگیری از گرفتگی بینی او، درجه حرارت اتاق، باید در حد مناسب نگه داشته شود و می‎توان با استفاده از دستگاه بخور، هوای اتاق را مرطوب کرد. برای برطرف کردن گرفتگی بینی نوزاد، می‏‌توان از محلول آب‎نمک رقیق یا کلرید سدیم ۰,۶۵ درصد که از داروخانه‎ها قابل تهیه است، استفاده کرد. ابتدا باید نوزاد را به حالت درازکشیده روی پتو قرار دهید و سپس ۱ تا ۲ قطره از این محلول را در بینی نوزاد بچکانید و سپس یک تکه پارچه لطیف و ظریف را به صورت فتیله درآورده و به آرامی وارد سوراخ بینی نوزاد کنید و بچرخانید تا ترشحات را به خود بگیرد و سپس آهسته بیرون بیاورید.

نکته

- برای رفع گرفتگی بینی نوزاد، از پنبه استفاده نکنید. ممکن است قسمتی از آن، داخل بینی باقی بماند.

- برای بازکردن بینی نوزاد، هرگز از سنجاق سر، سنجاق قفلی، گیره سر، پنس، چوب کبریت، گوش‌‏پاک‎کن، موچین و اجسام مشابه استفاده نکنید چون ممکن است باعث آسیب دیدن بینی او شود.

- همچنین مادر هیچ‌گاه نباید شیر خود را داخل بینی نوزاد بریزد، چرا که ممکن است وارد ریه او شده و باعث خفگی نوزاد شود. همچنین ممکن است شیر در داخل بینی باقی بماند و باعث عفونت بینی نوزاد شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گرفتگی بینی نوزاد، نکات لازم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..