تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سوال نمایندگان از طیب‌نیا درمورد بکارگیری دوتابعیتی‌ها

افکار خبر نوشت: دبیر هیئت رئیسه مجلس با اشاره به سوال ملی سه نماینده علی طیب نیا وزیر اقتصاد در خصوص دوتابعیتی گفت: این سوال در دستور کار مجلس قرار دارد و وزیر باید بعد بررسی لایحه بودجه با حضور در صحن مجلس در این زمینه پاسخگو باشد.

اکبر رنجبرزاده نماینده اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با بیان اینکه سوال ملی سه نماینده از علی طیب نیا وزیر اقتصاد در خصوص دوتابعیتی ها در جلسه علنی روز یکشنبه 24 بهمن ماه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد، گفت: این سوال در همان روز در نوبت طرح در صحن و در دستور کار مجلس قرار گرفت.وی افزود: محور این سوال سه نماینده در خصوص به کارگیری افراد دو تابعیتی و مشکوک در کمیته اقتصادی برجام، است که وزیر باید با حضور در صحن مجلس در این زمینه پاسخگو باشد.دبیر هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: وزیر امور اقتصادی و دارایی باید درباره علت بکارگیری افراد دوتابعیتی و مشکوک به جاسوسی در کمیته اقتصادی برجام به نمایندگان توضیح دهد.رنجبرزاده گفت: اگر وزیر نتواند صحن مجلس را قانع کند و اکثریت نمایندگان حاضر در صحن مجلس توضیحات وزیر را قانع کننده ندانند، به وی کارت زرد داده می شود.

طیب‌نیا رکورد دار سوال ملی در صحن مجلس
علی طیب نیا این روزها با چالش سوالات مکرر نمایندگان روبروست. سوالاتی که هم در کمیسیونهای تخصصی مجلس مطرح می شود و هم در صحن. همچنین تعداد زیادی از این سوالات در نوبت مطرح شدن قرار دارد که این حجم سوالات نشان از نارضایتی نمایندگان از عملکرد این وزیر است.در جلسه روز یکشنبه و دوشنبه 23 و 24 آبان مجلس در مجموع شش سوال ملی از این وزیر در صحن اعلام وصول شد. 2 سوال در روز دوشنبه 24 آبان اعلام وصول شد. یک سوال از سوی چهار نماینده مجلس مطرح شد که درباره اقدامات این وزارتخانه در زمینه حل مشکل موسسه منحله میزان و جلوگیری از مواجه شدن موسسات مالی با بحران است.

سوال بعدی، سوال ملی جلال محمودزاده نماینده مهاباد از طیب‌نیا درباره عدم مدیریت در کاهش کنترل بیمه‌های تجارت و فشارها به اصناف و بازاریان و عدم نظارت بر کالاهای واردشده به گمرکات کشور است.همچنین در جلسه روز یکشنبه مجلس چهار سوال ملی از این وزیر اعلام وصول شد.سوال ملی جهانبخش محبی نیا نماینده مردم تکاب، شاهین دژ و میاندوآب از وزیر در خصوص سیر مالی و حقوقی وجوه اداره شده در سال‌های 92، 93 و 94 و سوال ملی علی ادیانی نماینده قائمشهر از وی در خصوص عدم مدیریت و نظارت لازم نسبت به پرداخت و دریافت حقوق و مزایای غیرمتعارف در بانک‌ها و شرکت‌های بیمه دولتی اعلام وصول شد.جواد کریمی قدوسی نماینده مشهدو کلات نیز 2 سوال ملی از این وزیر دارد که در روز یکشنبه اعلام وصول شد.صدور حکم مصادره 13 میلیون دلار سرمایه کشور توسط دادگاه‌های کانادا و علت ورود بیشترین حجم کالای قاچاق از مبادی رسمی گمرکات و مناطق آزاد محور این 2 سوال نماینده مذکور از این وزیر است.

طیب نیا باید در روزهای آینده با حضور در صحن مجلس به این سوالات پاسخ دهد.وزیر باید برای هر یک از این سولات پاسخ های قانع کننده بدهد.بعد از پاسخ وزیر به هر سوال، از صحن مجلس در خصوص قانع کننده بودن یا نبودن توضیحات وزیر رای گیری می شود و اگر نصف بعلاوه یک نمایندگان در صحن مجلس از توضیحات وزیر قانع نشوند، به وزیر کارت زرد داده خواهد شد.کارت زرد در مجلس به معنای نارضایتی مجلس از عملکرد وزیر است و اگر یک وزیر سه بار کارت زرد دریافت کند، در معرض استیضاح قرار خواهد گرفت.وزیر اقتصاد تنها وزیر دولت روحانی است که با این حجم سوالات در مجلس دهم ربرو شده است و باید صبر کرد تا نتایج این سوالات را دید که آیا به استیضاح وزیر می انجامد یا حداقل به وزیر کارت زرد داده می شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سوال نمایندگان از طیب‌نیا درمورد بکارگیری دوتابعیتی‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..