تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رونق اشتغال با اقتصادی کردن صنایع دستی

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛زهرا احمدی پور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز دوشنبه در حاشیه آغاز به کار موزه مردم شناسی مسجد جامع ساوه در جمع خبرنگاران گفت: اقتصادی کردن صنایع دستی اولویتی مهم در رونق پایدار اشتغال است که راه اندازی بازارچه های فروش محصولات صنایع دستی می تواند در ثبات اقتصادی موثر باشد.

وی افزود: حوزه صنایع دستی یک ظرفیت ارزشمند برای ایجاد اشتغال پایدار در شهرها و روستاها و جلوگیری از مهاجرت به شهرهای بزرگ است.

احمدی پور گفت: سازمان میراث فرهنگی تقویت صنایع دستی سنتی و تشکیل زنجیره های تولید را در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی پیگیری می کند.

وی اضافه کرد: صنعتگران باید نیاز و سلیقه بازار را شناسایی کرده و با ارائه آموزش های لازم در خصوص بازاریابی، بتوانند محصول خود را عرضه کنند و برپایی نمایشگاههای دائمی، فصلی و بین المللی از جمله راهکارهای این مهم است.

احمدی پور گفت: اقداماتی برای ورود صنایع دستی به مدارس و سرفصل برخی دروس انجام شده تا دانش آموزان مهارت های لازم را در زمینه هنرهای دستی فرا گیرند.

به گفته رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مدل این طرح در حال ارسال به استان ها است که با توجه به شرایط بومی هر منطقه اجرایی می شود.

احمدی پور در بازدید از مسجد جامع ساوه با بیان اینکه مساجد جامع دارای ردیف بودجه ای جداگانه ای هستند و هرساله اعتبار تخصیص داده می شود ، گفت : با توجه به تعداد بالای مساجد جامع در کشور اعتبارات برای مرمت کامل مساجد کافی نیست.

وی مسجد جامع ساوه را یکی از جاذبه های گردشگری عنوان کرد و افزود : برای آغاز مرمت این مسجد اعتبار جداگانه ای در نظر میگیریم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سفر خود به ساوه از سایت تاریخی موسوم به تپه آوه و بازارچه صنایع دستی ساوه نیز بازدید کرد .

سایت تاریخی آوه که شامل کاروانسرا و تپه تاریخی است بیش از 90 هکتار مساحت دارد و برای احیا و کاوش این سایت تاریخی 100 میلیارد ریال اعتبار و 10 سال زمان نیاز است.

در جریان این سفر مقرر شد احیای سایت تاریخی آوه و آثار تاریخی ساوه با عقد قراردادی به شهرداری ها واگذار شود.

انتهای پیام/ع




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رونق اشتغال با اقتصادی کردن صنایع دستی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..