تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کمک 2 میلیون دلاری ژاپن به کشورهای جهان در حوزه هسته ای

دولت ژاپن از کمک 2 میلیون و ۴۳۰ هزار دلاری برای ردیابی آزمایش های هسته ای در نقاط مختلف جهان خبر داده است.

به گزارش ایرنا، هدف ژاپن کمک به سامانه نظارتی بر آزمایش های هسته در اقصی نقاط جهان از جمله در باره آزمایش های هسته ای کره شمالی و نظارت بر آنهاست.

دولت ژاپن این مبلغ را به طور داوطلبانه در اختیار کمیسیون مرتبط با معاهده منع تکثیر سلاحهای هسته ای قرار داده است که این وظیفه نظارتی را بر عهده خواهد داشت.

توکیو خاطرنشان کرده است که تلاش می کند تا توان این کمیسیون برای توسعه این سامانه با هدف ردیابی آزمایش های اتمی کشورها از جمله کره شمالی افزایش یابد.

«ژاپن نیوز»، تارنمای این کشور روز دوشنبه در گزارشی آورده است که آزمایش های مکرر اتمی کره شمالی از نگرانی های بزرگ دولت ژاپن به حساب می آید.

ظاهرا سامانه مذکور یک سیستم ردیابی است که بر روی گازهای بی اثر پس از آزمایش اتمی کار می کند و اولین بار است که ژاپن به طور داوطلبان چنین مبلغ کلانی را در اختیار کمیسیون قرار می دهد.

انتظار می رود که این سامانه برای 2 سال دیگر در بخش هایی از شمال ژاپن آرایش داده شود که به کره شمالی نزدیکتر است.

نمایندگی ژاپن در وین اعلام کرد که اختصاص این سرمایه و ردیابی آزمایش های اتمی کشورها از جمله کره شمالی برای توکیو با اهمیت است و این سامانه جدید می تواند کاربرد موثرتری داشته باشد.

کمیسیون مرتبط با معاهده منع آزمایش های هسته ای هم اعلام کرده است که این سامانه نه فقط در ژاپن بلکه در هر نقطه ای از دنیا قابل استقرار است و می تواند نظارت بین المللی بر آزمایش های اتمی را تقویت کند.

در واقع سامانه مذکور می تواند گازهای منتشر شده پس از آزمایش اتمی را ردیابی کند اما این کمیسیون می گوید که در ماه سپتامبر وقتی کره شمالی دست به یک آزمایش اتمی زد، موفق به ردیابی چنین گازهایی نشده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کمک 2 میلیون دلاری ژاپن به کشورهای جهان در حوزه هسته ای»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..