تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازدارندگی حزب الله مانع تجاوز اسرائیل به لبنان می شود

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل- سمیه خمارباقی: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی اخیر خود در جشنواره ای با عنوان «سرداران پیروزی» اظهار داشت: اسرائیل اطمینان ندارد که در جنگ علیه لبنان پیروز می شود یا خیر و این به خاطر قوای مقاومت و شرایطی است که مقاومت در ایجاد ثبات فراهم کرده است. اگر دشمن بفهمد که مقاومت ضعیف شده و عقب نشینی کرده است به ماجراجویی تشویق می شود، امروز قدرت و پایداری ما ضمانتی در برابر تجاوز اسرائیل بوده و از لبنان حمایت می کند و مانع از جنگ می شود. حمایت از فلسطین و آزادی اراضی اشغالی به عنوان یکی از مهمترین اولویت های مقاومت حزب الله لبنان نیز یکی دیگر از محورهای سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله بود. به همین مناسبت گفتگویی را با «محمود القماطی» معاون شورای سیاسی حزب الله لبنان انجام دادیم که مشروح آن از نظر می گذرد:

محمود القماطی درباره سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان درباره هدف قرار دادن رژیم صهیونیستی از سوی نیروهای مقاومت به خبرنگار مهر گفت: میان نیروهای مقاومت حزب الله و ارتش لبنان و دشمن اسرائیلی معادله ای وجود دارد موسوم به قوای بازدارندگی و این یعنی جلوگیری از جنگ. معادله بازدارندگی یعنی اینکه مقاومت حزب الله در برابر تجاوزات دشمن آماده، قوی و قدرتمند است.

وی افزود: دشمن هنگامی که مقاومت را ضعیف می پندارد به حمله و تجاوز روی می آورد و این همان چیزی است که سید حسن نصرالله در سخنرانی اخیر خود آن را مطرح کرد. ایشان در فرمایشات اخیر خود بر قوای بازدارندگی مقاومت لبنان تاکید و اعلام کرد که ما می توانیم پرقدرت در برابر هر تجاوزی ایستادگی کنیم. این یعنی اینکه ما معادله مبتنی بر قوای بازدارندگی را احیا می کنیم، معادله ای که همواره وجود داشته است و حامی لبنان است.

وی در ادامه یادآور شد: دشمن اسرائیلی با وجود این معادله، اندیشه تجاوز به لبنان را در سر نمی پروراند به ویژه پس از سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله که این موضوع را تاکید کرد و باعث شد اسرائیل در محاسباتش بازنگری کند.

معاون شورای سیاسی حزب الله لبنان درباره انتقال سفارت واشنگتن در رژیم صهیونیستی از تل آویو به قدس نیز اظهار داشت: این یک توطئه منفی در راستای مناقشات اعراب و اسرائیل است، آمریکا با این توطئه سعی دارد موضع اسرائیل در قبال قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را تایید کند.

وی در ادامه تصریح کرد: این اقدام از نظر ما مردود است و از منظر مقاومت باید گفت که چنین اقدامات آمریکا در حمایت از اسرائیل هرگز تاثیری بر اهداف و آرمانهای مقاومت نخواهد داشت و آنها را متوقف نخواهد کرد. ما به موضوع انتقال سفارت اسرائیل فکر نمی کنیم زیرا مقاومت خواهان آزادی کامل فلسطین است و اینکه فلسطین متعلق به ملت فلسطین است.

وی درباره طرح پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران درباره برگزاری همه پرسی در فلسطین با حضور ساکنان اصلی مردم فلسطین اظهار داشت: این طرح از گذشته مطرح بوده است و امروز امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دوباره آن را مطرح کردند زیرا برگزاری رفراندوم در ایران و پس از انقلاب اسلامی از سوی امام خمینی (ره) تجربه شد.

وی در ادامه یادآور شد: این همه پرسی به نظام جمهوری اسلامی ایران مشروعیت اعطا کرد و مردم با رای خود درباره سرنوشت کشورشان تصمیم گیری کردند. در حال حاضر این حق ملت فلسطین است که با رای و نظر خود، سرنوشت کشور، سرزمین و نظام خود را تعیین کنند.

وی افزود: رفراندوم یک مکانیسم عالی، پیشرفته و متمدنانه است و اگر جهان به دنبال دموکراسی واقعی و حقوق بشر حقیقی است، رفراندوم، اولین اصل و زیربنای تمدن است لذا دنیا باید این طرح (برگزاری رفراندوم در فلسطین درباره تعیین سرنوشت فلسطینی ها) را تایید کند.

محمود القماطی در رابطه با حمایت های ایران از قضیه فلسطین اظهار داشت: ایران همواره حامی فلسطین بوده است و کنفرانس اخیر حمایت از انتفاضه فلسطین نیز در این راستا برگزار شد، این کنفرانس نقش مهمی در ایجاد اهتمام به قضیه فلسطین و احیای آن ایفا کرد به ویژه اینکه در شرایطی برگزار شد که جریان های تروریستی و تکفیری تلاش می کنند بر افکار عمومی جهان عرب و اسلام چیره شوند و قضیه فلسطین را فراموش کنند لذا برگزاری چنین کنفرانسی با حضور گروه های مختلف فلسطینی و نمایندگان پارلمان های کشورهای مختلف جهان، توجه به موضوع فلسطین را دوباره احیا کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازدارندگی حزب الله مانع تجاوز اسرائیل به لبنان می شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..