تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جان بولتون: ترامپ برای مقابله با داعش باید خلاف شیوه اوباما عمل کند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما ، پایگاه «کانسروتیو ریویو» به نقل از جان بولتون سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل نوشت: دولت ترامپ اگر می خواهد داعش را شکست دهد باید «صد و هشتاد درجه» متفاوت تر از سیاست های اوباما عمل کند.

بولتون در حاشیه «کنفرانس اقدام سیاسی محافظه کاران» در مصاحبه با پایگاه اینترنتی کانسروتیو ریویو، درباره بحران های غرب آسیا،مذاکرات با ایران و حادثه اخیر سلاح های شیمیایی در کره شمالی صحبت کرد.
این پایگاه نوشت : از بولتون خواسته شد نظرش را درباره تهدید قیام فلسطین برای ممانعت از آمریکا در انتقال سفارت خود به بیت المقدس بیان کند.
بولتون که در دولت های ریگان و بوش عهده دار سمت بوده است به کانسروتیو ریویو گفت: «پرزیدنت (رئیس جمهور) ترامپ در زمان تبلیغات ریاست جمهوری خود، این وعده را مطرح کرد.موضوعی که وی در یک ماه نخست ریاست جمهوری اش ثابت کرد، این است که تلاش می کند به تعهداتی که در مبارزات انتخاباتی داده است عمل کند.نامزدهای زیادی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفته اند مکان سفارت آمریکا را تغییر می دهند ولی وقتی انتخاب شدند،این کار را نکردند. من فکر می کنم انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس انجام خواهد شد.محتاط بودن در چنین مسائلی،مهم است.من معتقدم چنین وضعی وجود دارد و فکر نمی کنم هیچ گونه عقب نشینی از اجرای این تعهد مطرح باشد.شما باید به کسانی که تهدیداتی از این دست را مطرح می کنند بگویید: در واقع، آمریکا هر جایی که بخواهد سفارتخانه های خود را مستقر می کند و اگر شما،(فلسطینی ها)زمانی قرار شد به عنوان کشور معرفی شوید،همین احساس را خواهید داشت. من فکر می کنم این (قیام )، توخالی است.اما اگر این تهدید،واقعی باشد،نشان می دهد فلسطینی ها در باره صلح در خاورمیانه جدی نیستند.این سفارتخانه در غرب بیت المقدس و در سرزمینی قرار خواهد داشت که هیچ کسی تصور نمی کند به فلسطینی ها واگذار شود.فلسطینی ها دلیلی ندارند که اعتراض کنند. محل دایر شدن این سفارتخانه،ناقض موضع مذاکراتی آنهاست.»
کانسروتیو ریویو نوشت: این موضوع که آیا سفارت آمریکا در اسرائیل،باید منتقل شود، تنها مسئله ای نیست که پرزیدنت ترامپ با آن روبروست.
بولتون در پاسخ به سوالی درباره توافق هسته ای اوباما با ایران و اینکه آیا آمریکا باید این توافق هسته ای را پاره کند ، گفت :« اجرای این توافق مانند تلاش برای اعلام جزئیات دقیق درباره چیزی است که اطلاع یافتن دقیق از آن امکانپذیر نیست. درباره این توافق به شکلی بد مذاکره شده است.»
این مقام پیشین آمریکا به مقاله ای اشاره کرد که در روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال چاپ شد و در آن درباره این موضوع به تفصیل صحبت کرده است.
بولتون همچنین دیدگاههای گسترده تر خود را درباره خاورمیانه و بویژه این موضوع مطرح کرد که جنگ با داعش چطور باید بازیگران ژئوپولتیک بیشتری را در نظر بگیرد:«یک لحظه برنامه هسته ای ایران را کنار بگذارید. رئیس جمهور به طور مشخص درباره جنگ با داعش در عراق و سوریه از وزارت دفاع (پنتاگون) خواسته است برای از بین بردن سریع تر داعش،طرح های جنگی بازنگری شده ای ارائه دهد.من فکر می کنم این موضوعی مهم است زیرا هر روز که می گذرد اعضای داعش می توانند افراد تازه ای را اجیر کنند و تروریست های بیشتری را در سراسر جهان به کار بگیرند.این وضع،ما و اروپایی ها را تهدید می کند.اوباما گفت هدفش این است که داعش در نهایت نابود شود ولی این تلاش به کندی پیش رفته است و باید تغییر کند.این کار باید سریع تر انجام شود تا تهدید خارجی بالقوه ای که داعش می تواند استفاده کند به حداقل برسد. ما باید شیوه ای را که اوباما عمل می کرد تغییر دهیم.آن شیوه ،این تاثیر را داشت که به ایران و وابستگان آن یعنی رژیم اسد و حزب الله، بعد از آنکه داعش نابود شود،امتیازی بزرگ داده است. ما با جنگی چند بعدی روبرو هستیم و در چنین محیطی،فقط مسئله منطق مطرح است.وقتی یک طرف از بین می رود،طرف دیگر سود می برد.آنچه ما باید سعی کنیم انجام دهیم،از بین بردن سریع داعش به شکلی است که امتیاز دهی به ایران به حداقل برسد.ما باید «صد و هشتاد درجه» متفاوت از سیاست های اوباما عمل کنیم.»
کانسروتیو ریویو همچنین از بولتون درباره رژیم کره شمالی پرسید که در پاسخ گفت:
:«این سلاحی شیمیایی است. ما سالهاست معتقدیم کره شمالی علاوه بر برنامه سلاح های هسته ای خود،برنامه های سلاح های میکروبی و شیمیایی بویژه گاز اعصاب «وی ایکس» نیز دارد. ما معتقدیم کره شمالی هزاران تُن از این گاز اعصاب را در اختیار دارد.این گاز،تاثیر مسموم کنندگی شدیدی دارد.این کاری است که این رژیم انجام می دهد.آنها برادر ناتنی رئیس جمهور را می کشند.این اقدام در جهان ما قابل باور نیست ولی در جهان آنها قابل باور است. موضوع دیگر در این زمینه این است که این وضعیت علاوه بر اینکه نشان می دهد کره شمالی به همراه قابلیت های هسته ای ،توانایی هایی در زمینه سلاح های شیمیایی دارد، بی ثباتی در کره شمالی را نیز نشان می دهد.»



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جان بولتون: ترامپ برای مقابله با داعش باید خلاف شیوه اوباما عمل کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..