تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شرایط و نحوه تردد شناورها در آستانه نوروز اعلام شد

شرایط و نحوه تردد شناورها در آستانه نوروز اعلام شد

رکنا اقتصادی: مدیرعامل شرکت تعاونی قایقداران بندرعباس با اشاره به آماده بودن شناورهای مسافری برای ایام نوروز گفت: در این ایام 44 فروند شناور با حدود 4604 صندلی در مسیر بندرعباس به قشم و بندر هرمز تردد می کنند و روزانه یک تا دو سرویس هم به بندر درگهان انجام می شود.
اسحاق اصلاحی با بیان اینکه از دی ماه شناورها به دو کلاس A وB تقسیم شده اند، افزود: شناورهای کلاس A بیش از 18 نات سرعت و کلاس B از13 نات سرعت برخوردارهستند که بر همین اساس نرخ بلیت شناورهای با سرعت بالا 15 هزار تومان و سرعت پایین 13هزار تومان تعیین شده است.
وی با اشاره به ایجاد سامانه خرید اینترنتی بلیت شناورها اظهار داشت: چنانچه مسافران بلیت های خود را به صورت اینترتنی خریداری کنند در ایام نوروز در بندر معطل نخواهند شد.
وی تصریح کرد: به زودی با راه اندازی سامانه اطلاع رسانی، مسافران نوروزی می توانند از طریق تماس با این سامانه از شرایط جوی دریا و نحوه تردد شناورها آگاه شوند.
وی گفت: بر اساس آمارها معمولا در ایام نوروز حدود 300 هزار مسافر از بندر شهید حقانی جابه جا می شوند که امیدواریم با توجه به امکانات و شرایط بهتری که اندیشیده شده است، تعداد مسافران در نوروز امسال افزایش یابد.
پایین بودن نرخ بلیت؛ مشکل شناورداران
اصلاحی پایین بودن نرخ بلیت را عمده ترین مشکل بخش حمل و نقل مسافری دریایی ذکر کرد و افزود: افزایش نرخ کرایه ها برای مسافرانی که هر روز از مسیرهای دریایی استفاده می کنند، ممکن است مشکلاتی را به دنبال داشته باشد اما برای کسانی که سالی یک بار از مسیر دریایی استفاده می کنند، مشکل ساز نمی شود.
وی خاطر نشان کرد: سالیانه حدود 10 درصد به مبلغ کرایه ها افزوده می شود اما این میزان افزایش جوابگوی هزینه ها نیست زیرا هزینه ها اکثرا به دلار است و با درآمدهای ریالی مطابقت ندارد.
مدیرعامل شرکت تعاونی قایقداران بندرعباس با اشاره به استقبال مردم از شناورهای مسافری گفت: بسیاری از شناورهای مسافری از قایق و اتوبوس دریایی به شناورهای مدرن، ایمن و استاندارد تبدیل شده اند که انجام این اقدامات برای مالک شناور هزینه بر است و لازم است دولت از این بخش حمایت کند.
ساخت 17 شناور از محل تسهیلات وجوه اداره شده
وی با بیان اینکه اکثر شناورهای مسافری با استانداردهای بالا با استفاده از تسهیلات وجوه اداره شده سازمان و بنادر و دریانوردی خریداری شده اند، تصریح کرد: هم اکنون سه فروند شناور 158 نفره آلومینیومی کاتاماران در شرکت کشتی سازی مدکندالو در حال ساخت است که با ورود آنها به چرخه حمل و نقل مسافری تحول خوبی در این بخش ایجاد خواهد شد.
اصلاحی افزود: از زمان آغاز به کار طرح وجوه اداره شده تاکنون 17 فروند شناور مسافری به ناوگان حمل و نقل مسافری اضافه شده است و این افزایش کماکان ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شرایط و نحوه تردد شناورها در آستانه نوروز اعلام شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..