تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کشورهای عربی، حامی مالی داعش در افغانستان

به گزارش افکارنیوز،

«سید اسحاق گیلانی» رهبر حزب نهضت همبستگی ملی افغانستان گفت که نیروهای داعش در «زابل» به ویژه شهرهای «دائی چوپان» و «ارغنداب»، به قدری از ناحیه کشورهای عربی تامین می شوند که اعضای طالبان نیز برای استفاده از این منابع مالی، با آنان همکاری می کنند.

 رهبر حزب نهضت همبستگی ملی افغانستان تاکید کرد که خانواده های این تروریست ها که به گفته وی، اغلب متعلق به کشورهای آسیای میانه هستند، از شمال افغانستان و از بزرگراه «سالنگ» به زابل انتقال داده می شوند و پول های کلانی را در منطقه برای خود هزینه می کنند.

گیلانی گفت که روسیه و چین حق دارند که نسبت به حضور داعش در افغانستان نگران باشند و نشست هایی را برای چاره جویی در این زمینه برگزار کنند.

وی تصریح کرد: آمریکا باید برای نابودی داعش در افغانستان مانند آنچه که در سوریه اتفاق افتاد، از روسیه استفاده کند و به گفته وی، چاره ای دیگر برای آمریکا باقی نمانده است.

گیلانی گفت که تمرین های نظامی چین در مرزهای افغانستان نیز برای نمایش قدرت در مقابل تحرکات ایغورها و تروریست ها در نزدیکی مرزهای چین است.

به گفته وی، داعش تمایلی به ماندن در افغانستان ندارد، بلکه می خواهد از این منطقه برای رسیدن به کشورهای آسیای میانه که اغلب داعشی های افغانستان از اتباع این کشورها هستند، استفاده کند.

این فعال سیاسی افغانستان گفت که اکنون رگه هایی از حضور داعش در قرقیزستان نیز مشاهده می شود و امکان تحرکات آنان در این کشور وجود دارد.

به گفته وی، آمریکایی ها نباید به این بسنده کنند که چون حقوق نظامیان افغانستانی را پرداخت می کنند، با تروریست ها مقابله می کنند، بلکه باید نیروهای افغانستانی را برای مقابله موثر با تروریست ها و از بین بردن آنان، تجهیز کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کشورهای عربی، حامی مالی داعش در افغانستان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..