تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نشر خاطرات دفاع مقدس؛ رسالت امروز نویسندگان و اصحاب رسانه

گروه ادب: در نشست رونمایی از کتاب «حاجی‌فیروز» که امروز،‌ 9 اسفند برگزار شد،‌ از این موضوع سخن به میان آمد که نشر خاطرات دفاع مقدس،‌ رسالت امروز نویسندگان و اصحاب رسانه است که ثمراتش را سال‌ها بعد نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، آئین رونمایی و تقدیر از راوی کتاب «حاجی‌فیروز» صبح امروز، 9 اسفندماه با حضور سردار ابوالفضل مسجدی، مسئول کمیته راویان ستاد مرکزی راهیان نور و همرزم فیروز احمدی،‌ سردار اسماعیل معروفی از فرماندهان دوران دفاع مقدس، سرهنگ دانا، معاون خبرگزاری دفاع مقدس،‌ فیروز احمدی، راوی کتاب و میثم رشیدی، نویسنده کتاب برگزار شد.

فیروز احمدی، راوی کتاب ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری این نشست،‌ عنوان کرد: قصد این را نداشتم که کتاب بنویسم و این اثر خود به خود به وجود آمد. من کارگر بودم و وضع مالی خوبی نداشتم. فرزندانم از من درخواست تلویزیون می‌کردند و من مجبور بودم نقش ‌آن را برای آنها بازی کنم. برای مثال نقش والفجر 1 را برایشان نقل می‌کردم و از صفر تا صد آن را برایشان بازگو می‌کردم و این شد که هر بار که از من درخواست نقل خاطره می‌کردند،‌ من به طور سریال‌وار خاطرات را بیان می‌کردم.

وی افزود: سال‌ها پیش صد صفحه کتاب نوشتم و به بسیج محل دادم تا آن را بخوانند و به من برگردانند که متاسفانه آن را گم کردند. این بود که کار را رها کردم. بعد از مدت 20 سال یک بار به من گفته شد که خاطراتم را در قالب یک خط بنویسم. این کار را هر روز در شبکه تلگرام می‌نوشتم تا این که با نویسنده کتاب،‌ رشیدی آشنا شدم. عکس روی جلد را هم خودم انتخاب کردم که تا آن لحظه آن را ندیده بودم. امیدوارم این کتاب گام کوچکی در نشر ادبیات دفاع مقدس برداشته باشد.

در ادامه این نشست،‌ سردار عباسی از همرزمان شهید عنوان کرد: رسالت مهمی برعهده ماست. مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند که از دفاع مقدس سخن بگویید و بنویسید،‌ ولی ما اهمیت این موضوع را درک نمی‌کردیم. شاید سال‌ها بگذرد تا دیگران نیز اهمیت این موضوع را درک کنند.

وی افزود: استمرار بیان مطالب دفاع مقدس برای نسل بعد از اهمیت بسزایی برخوردار است. تعاریف مسائل ایمانی و عرفانی برای نسل بعد بسیار مهم است و باید این موضوع استمرار داشته باشد. وقتی مطالب دفاع مقدس را می‌خواندیم،‌ شرایط خود و سن و سال‌ را فراموش می‌کردیم و فقط خاطرات شیرین به ذهن‌مان خطور می‌کرد.

سردار عباسی اظهار کرد: رسالت نویسندگان و اصحاب رسانه به تصویر کشیدن این مطالب است و بدانید که کار بزرگی انجام می‌دهید و کسی که با استعانت از خداوند متعال به این کار اقدام کند،‌ در حال ادامه دادن جهاد است.

وی عنوان کرد: ادامه فعالیت جبهه و جنگ در دست اصحاب رسانه و نویسندگان است. اینکه مدافعان حرم چگونه شکل گرفتند و تحول در عراق چطور ایجاد شد،‌ ناشی از روح حاکم رزمندگان شهید در خاک این کشور است و ما در انتقال رسالت و سخنان آنان رسالت سنگینی برعهده داریم.

سردار عباسی همچنین گفت: ادامه یافتن این موضوع بسیار مهم است و رهبر معظم انقلاب بارها بر آن تاکید فرموده‌‌اند. زمان زیادی گذشته و باید خیلی به ذهن فشار آورد تا به یاد آوریم که خاطرات جنگ چه بوده است. اگر چه مصائب جنگ بسیار سخت بود،‌ ولی خاطرات شیرین بسیار دارد. شاید تعداد بازماندگان دوستان جنگ به ده درصد تعداد نفراتی که در گذشته با آنها آشنا بودیم نمی‌رسد.

وی با بیان این مطلب اظهار کرد: نحوه زندگی در جامعه را باید کنترل کرد و جهاد اصغر که رزمندگان انجام می‌دادند فعالیت سنگینی است. نباید نشر این مطالب را دست کم گرفت. اثرات این کار را سال‌ها بعد خواهید دید. اگر عشق و ایمان با این موضوع عجین شود،‌ این کار ماندگار خواهد شد.

نشر خاطرات دفاع مقدس؛ رسالت امروز نویسندگان و اصحاب رسانه

سردار عباسی از جنگ‌هایی که در دیگر کشورها صورت گرفته است یاد کرد و گفت: تنها از جنگ ایران در این راستا یاد می‌شود که تنها جنبه حماسی ندارد و حضور خارجی‌ها در راهیان نور با دل و جان است؛ در حالی که ما تبلیغات مناسب و مستندات مطلوبی برای تقویت این رویکرد نداریم،‌ ولی هر کلامی که از دل برآید، بر دل می‌نشیند.

حمید بنا، نویسنده برنامه «از آسمان» در این نشست عنوان کرد: این کتاب قلم روان و فضاسازی بسیار خوبی دارد. بر این اساس می‌توان گفت که هم نویسنده خوب حق مطلب را ادا کرده است و هم راوی به خوبی مطالب را بیان کرده. واژه‌ها روزآمد و روان بیان شده و از غلو به دور هستند. این کتاب می‌تواند با خواننده ارتباط خوبی برقرار کند.

وی با اشاره به اینکه کتاب «حاجی فیروز» به چاپ سوم رسیده است،‌ گفت: امیدوارم که این کتاب در راهیان نور مورد بهره‌برداری قرار گیرد؛ چرا که نمونه خاطرات این کتاب را در دیگر آثار کم دیده یا اصلا ندیده‌ام.

میثم رشیدی نیز در این نشست بیان کرد: حس درونی خود را در مقدمه کتاب گنجاندم. این کتاب چندین بار مورد ویرایش قرار گرفت تا از نظر تایپ و محتوا ایرادی نداشته باشد. چند نفر از سرداران دفاع مقدس نیز از ابعاد مختلف این کتاب را مورد بررسی قرار دادند تا مبرا از اشکال باشد که در یادداشت این کتاب آنها را آورده‌ام.

نویسنده گفت: اتفاقی که در روزهای پایانی چاپ کتاب افتاد این بود که احمدی به یکباره به یاد آورد که جای مطلبی از شهید مصطفی رمضانی در این کتاب خالی است. با عجله این مطلب را به صورت تلفنی دریافت و کار کردم. حس ویژه‌ای نسبت به این شهید با گرفتن مطلب پیدا کردم و این توفیق را یافتم که اجر معنوی کتاب را به این شهید تقدیم کنم.

وی افزود: روز پس از انتشار کتاب، این اثر را برای خانواده شهید بردم. پدر و مادری که از پا افتاده بودند و از گرفتن این کتاب شور و شعف وصف‌ناپذیری پیدا کردند. تقدیم نخستین نسخه این کتاب به خانواده این شهید برای من افتخار است که تنها پسرشان را روانه جنگ کردند و او توانست به فیض شهادت نیز نائل آید. این خانواده در منزلی محقر در منطقه‌ای فقیرنشین سکونت دارند،‌ ولی فرهنگ و مهربانی آنان قابل وصف نیست.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نشر خاطرات دفاع مقدس؛ رسالت امروز نویسندگان و اصحاب رسانه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..