تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برگزاری دوره های آموزشی فراگیر برای اقامتگاه های بوم گردی

مدیرکل دفتر همکاری و توافق های ملی #گردشگری سازمان گفت: بسته آموزشی روستایی و گردشگری برای اقامتگاه های بوم گردی آماده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین گردهمایی و هم اندیشی بهره برداران اقامتگاه های بوم گردی کشور پیش از ظهر روز هشتم اسفند ماه در سالن فجر سازمان میراث فرهنگی برگزار شد.

در این برنامه معاون توسعه مدیریت، معاون گردشگری و معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی به همراه تعدادی از بهره برداران اقامتگاه های بوم گردی حضور داشتند.

در این برنامه محمدعلی فیاضی مدیرکل دفتر همکاری و توافق های ملی گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: ما اگر تا چند سال پیش تنها در مناطق بیابانی اقامتگاه های بوم گردی داشتیم اما گستره این اقامتگاه ها امروز به مناطق کوهستانی و جنگلی نیز کشیده شده است. این حسن طبیعت گردی است.

وی گفت: خاستگاه اصلی اقامتگاه های بوم گردی این است که از طبیعت صیانت کند و در کنار آن برای حفظ هنجارها و آداب و رسوم تلاش کند.

فیاضی ادامه داد: بسته آموزشی روستایی و گردشگری آماده شده است و در نظر داریم سال 96 به صورت فراگیر این دوره های آموزشی را برای اقامتگاه های بوم گردی برگزار کنیم.

وی بیان کرد: در نظر گرفته ایم تا سالن اختصاصی برای اقامتگاه های بوم گردی در نمایشگاه های گردشگری و روستایی ایجاد شود تا ظرفیت این اقامتگاه ها را معرفی کنیم.

فیاضی ادامه داد: سال آینده کارت مدیریت را برای کسانی که صادر می کنیم که این آموزش ها را دیده باشند.

در ادامه این برنامه اکبر رضوانیان مالک «خانه نقلی» در کاشان گفت: اگر سازمان میراث فرهنگی دارای سه معاونت به نام های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است اما مالکان اقامتگاه های بومی هر سه فعالیت های این سازمان را در یک خانه انجام می دهند ولی ما کمتر شاهد این هستیم که هر سه معاونت سازمان ارتباط مطلوبی با این اقامتگاه ها داشته باشند.

وی ادامه داد: صندوق کارآفرینی یک ظرفیتی دارد که شاید با اعتباراتش همگونی نداشته باشد ودرباره این سیستم درد دل هایی وجود دارد.

رضوانیان ادامه داد: اتفاق ایجاد اقامتگاه های بومی از سال 82 رقم خورده و تعدادی از افراد این حرکت را شروع کرده اند. این حرکت به صورت ارگانیک شکل گرفت و در ادامه با مشکلات زیادی رو به رو شدند حتی اتحادیه هایی مانند هتلداران، میهمانپذیران و سازمان میراث فرهنگی نیز ایراداتی می گرفتند. اما اکنون شاهدیم که برای اولین بار آیین نامه ای نوشته شد که از پایین به بالا شکل گرفت و توسط همین مالکان بوم گردی نوشته شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برگزاری دوره های آموزشی فراگیر برای اقامتگاه های بوم گردی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..