تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ترسناک‌تر از پلاسکو: امروز  

سلامت نیوز-*حسين ميبودي: در سال‌هاي اخير با توجه به رشد نسبي صنعت خودروي کشور، تسهيلات فروش مختلفي از سوی سازندگان ارائه شده تا مردم بيشتري بتوانند سوار بر خودرو شوند. از طرفي، پژوهشگران بيان کرده‌اند که آلودگي‌هاي ناشي از خودرو، بيشترين نقش در آلودگي هواي شهرها و به‌تبع آن، بيشترين تأثير را بر سلامت مردم دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه وقایع اتفاقیه، در اينجا اين سؤالات مطرح است که آيا فروش خودروی بيشتر مي‌تواند سطح رفاه بيشتري براي آحاد جامعه فراهم کند؟ آيا وجود اين همه خودرو در بافت زندگي شهري ضروري است؟ ساخت اتوبان‌ها، تونل‌ها و پل‌ها برای تسهيل حرکت خودرو در کلانشهرها، چقدر شهروندان را ترغيب به پياده‌روي يا دوچرخه‌سواري مي‌کند؟

در زمان پيروزي انقلاب اسلامي در کشور، يک ‌ميليون و ۲۰۰ هزار خودرو وجود داشته که اکنون به ۱۷ ميليون رسيده و پيش‌بيني مي‌شود در دو دهه آينده، تعداد خودروها به ۵۰ ميليون دستگاه برسد. هر سال حدود صد هزار بيمار جديد مبتلا به سرطان در کشور شناسايي مي‌شوند و سرطان پوست، پستان، معده و روده بزرگ، شايع‌ترين نوع سرطان در ايران است.

آمارها نشان مي‌دهند، بدون درنظرگرفتن سرطان پوست، سالانه 92 هزار نمونه جديد مبتلا به سرطان در کشور، شناسايي مي‌شود و با احتساب سرطان پوست، تعداد اين بيماران در حدود صد هزار نفر است. پژوهش‌هاي انجام‌‌شده نشان مي‌دهند، ميزان بروز سرطان در ايران تا سال 1409 يا 2030 ميلادي، 50 درصد افزايش مي‌يابد که يکي از دلايل اصلي آن، افزايش تعداد خودروها و درنتيجه، افزايش ميزان آلودگي‌ در سطح شهرهاست.

تبعاتي که افزايش تعداد خودروها در شهرها متحمل شده و آلودگي‌هاي زيست‌محيطي ايجادشده، نياز به فضاهاي عاري از وسايل نقليه را بسيار برجسته کرده است ولي متأسفانه احساس ايمني در هنگام پياده‌روي يا دوچرخه‌سواري در بسياري از مناطق شهري امکان‌پذير نيست و تا جايي که چشم کار مي‌کند، ماشين ديده مي‌شود. براي نهادينه‌کردن فرهنگ پياده‌روي در بين مردم، بايد مسيرهاي ويژه پياده‌روي افزايش يابد و پس‌ازآن نيز، مناطق ممنوعه براي تردد وسايل نقليه موتوري گسترش پيدا کند.

*دکتري تخصصي مديريت محيط‌زيست




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ترسناک‌تر از پلاسکو: امروز  »اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..