تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




واردات خودرو چه رتبه ای در تجارت جهانی ایران دارد؟

واردات خودرو چه رتبه ای در تجارت جهانی ایران دارد؟

آخرین اخبار دنیای اقتصاد: بنا بر آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران در 11 ماه سال‌جاری واردات خودرو سهم ارزشی 33/ 3 درصدی را در آمار تجارت خارجی به خود اختصاص داده است. براساس این آمار از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه یک‌میلیارد و 277 میلیون دلار خودرو به کشور وارد شده؛ به‌طوری‌که واردات وسایل نقلیه موتوری با حجم 1500‌سی‌سی تا 2000 سی‌سی به ارزش 705 میلیون دلار و سهم 84/ 1 درصد صورت گرفته و این بخش توانسته رتبه چهارم آمار تجارت خارجی را از آن خود کند. پس از آن وسایل نقلیه موتوری با حجم موتوری 2000 تا 2500 سی‌سی به ارزش 572 میلیون دلار و سهم ارزشی 49/ 1 درصد رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است.
در حالی واردات خودرو در 11 ماه توانسته حجم قابل توجهی از واردات کالاها به کشور را به خود اختصاص دهد که سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت طی ماه‌های گذشته در این حوزه تغییر و تحولات اساسی داشته است؛ به‌طوری‌که هم اکنون واردات خودروهای واسطه‌ای و متفرقه به کشور ممنوع است در همین حال برخی از دست‌اندرکاران بازار پیش‌بینی می‌کنند که به‌دنبال توقف ثبت سفارش و واردات برخی از خودروها، بازار طی سال آینده با کمبود خودروهای خارجی مواجه شود.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «واردات خودرو چه رتبه ای در تجارت جهانی ایران دارد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..