تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




احتمال تحریم اجلاس «اکو» در پاکستان از سوی رهبران دولت افغانستان

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از 8 صبح، رهبران‭ ‬حکومت‭ ‬وحدت‭ ‬ملی‭ ‬تصمیم‭ ‬گرفته‌اند‭ ‬که‭ ‬در‭ ‬نشست‭ ‬اکو‭ ‬در‭ ‬اسلام‌آباد‭ ‬شرکت‭ ‬نکنند و احتمالا «عمر زاخیلوال» سفیر افغانستان در اسلام‌آباد در این اجلاس شرکت خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، پاکستانی‌ها‭ ‬و‭ ‬برخی‭ ‬از‭ ‬کشورهای‭ ‬دیگر‭ ‬سخت‭ ‬تلاش‭ ‬کردند‭ ‬تا‭ ‬پای‭ ‬یکی‭ ‬از‭ ‬مقامات بلندپایه ‬دولت‭ ‬افغانستان‭ ‬را‭ ‬به‭ ‬بهانه‌‭ ‬اجلاس‭ ‬اکو‭ ‬به‭ ‬اسلام‌آباد‭ ‬بکشانند اما به نظر می‌رسد که رئیس جمهور و رئیس اجرایی دولت کابل در این اجلاس شرکت نمی‌کنند.

رسانه‌های پاکستانی حملات گروه تروریستی جماعت الاحرار به سرکردگی «عمرخالد خراسانی» در این کشور را با حمایت اداره امنیت ملی افغانستان اعلام کرده‌اند.

این رسانه‌ها به نقل از منابعی مدعی شده‌اند که سرکردگان گروه‌های تروریستی مخالف پاکستان مانند مولوی فضل الله نیز در افغانستان حضور دارند اما مقامات افغان همواره این اظهارات را رد می‌کنند.

این گزارش می‌افزاید که با توجه به ادعاهای پاکستان، هنوز مدرکی برای حمایت افغانستان از گروه‌های تروریستی در پاکستان ارائه نشده است.

به نوشته این روزنامه، گروه‌هایی‭ ‬که‭ ‬در‭ ‬افغانستان‭ ‬می‌جنگند‭ ‬از‭ ‬نظر‭ ‬پاکستان،‭ ‬تروریسم‭ ‬مفیدند و گروه‌هایی‭ ‬که‭ ‬در‭ ‬پاکستان‭ ‬می‌جنگند،‭ ‬مضر. ‬ارتش‭ ‬پاکستان‭ ‬از‭ ‬گروه‌هایی‭ ‬که‭ ‬در‭ ‬افغانستان‭ ‬می‌جنگند‭ ‬به‭ ‬عنوان‭ ‬نیروی‭ ‬نیابتی‭ ‬استفاده‭ ‬می‌کند‭.

یکی از مقام‌های دولت پاکستان سال گذشته گفته بود که صلح در کابل با صلح در کشمیر مرتبط است. منظورش این بود که دولت اسلام‌آباد از دنیا در عوض آوردن سران طالبان به میزمذاکره، در موضوع کشمیر امتیاز می‌خواهد. این خود نشان می‌دهد که ارتش پاکستان، سیاست تشدید جنگ نیابتی در افغانستان را در پیش گرفته و تاکنون نیز کوتاه نیامده است.

روزنامه می‌افزاید که این موضوع را کشورهای عضو ناتو، هند و روسیه می‌دانند. ژنرال‌های بازنشسته‌ پاکستانی نیز منکر آن نیستند. اما ارتش پاکستان چنان تبلیغات خود را سازمان داده بود که این واقعیت‌ها در آن انعکاس نیابند.

پاکستان در نشست‌های چهارجانبه وعده داده بود که گروه طالبان را به میزمذاکره حاضر می‌کند اما به هیچ کدام از این تعهدات عمل نکرد که به معنای ادامه جنگ خاموش نیابتی است.

بنابراین در چنین وضعیتی، دور از انتظار بود که یک هیئت بلندپایه از کابل به اسلام‌آباد برای شرکت در نشست اکو برود.

انتهای پیام/.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «احتمال تحریم اجلاس «اکو» در پاکستان از سوی رهبران دولت افغانستان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..