تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اهداف و روش مذاکرات ژنو به چه صورت است؟

یک مقام آگاه نزدیک به مذاکرات ژنو فاش کرد، بر اساس طرح نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، این دور از مذاکرات چند ماه طول کشیده و طی آن سه موضوع تشکیل دولت، تهیه قانون اساسی و برگزاری انتخابات بررسی خواهد شد.

به گزارش مشرق، یک منبع خبری نزدیک به سازمان دهندگان مذاکرات ژنو به خبرگزاری «تاس» اعلام کرده است که "استفان دی میستورا" نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه امیدوار است که دور جدید مذاکرات بین سوری‌ها در ژنو بطور متناوب برای چندین ماه طول کشیده و بتواند پایه و اساسی برای بررسی مسائل مربوط به حل و فصل سیاسی و مسالمات آمیز مناقشه در سوریه باشد.  

طرح دی میستورا چیست؟

این مقام آگاه گفت: «نماینده ویژه به همان طرحی روی آورده که سال گذشته تهیه کرده بود که بر اساس آن چندین دور از مذاکرات بطور متناوب هر ده روز الی دو هفته برگزار شود تا در نهایت به توافقی چارچوبی دست یافته شود. دور بعدی مذاکرات برای اواسط ماه مارس برنامه ریزی شده است و مراحل مشابه بعدی هم در صورت موفقیت چند ماه طول خواهد کشید.»

به گفته وی، دی میستورا قصد دارد بر اساس برنامه اعلام شده برای مطبوعات، روی سه موضوع اصلی متمرکز شود: تشکیل دولت انتقالی، تهیه قانون اساسی جدید و برگزاری انتخابات. البته تا پایان این دور از مذاکرات که قرار است در تاریخ 3 ماه مارس خاتمه یابد، صحبت تنها بر سر بررسی شکل و جدول زمانی این موضوعات خواهد بود.

این منبع خبری افزود: «در جریان این دور از مذاکرات نماینده ویژه سازمان ملل قصد دارد برنامه کاری را بر اساس موضوعات فوق برای دورهای بعدی نشست‌ها ارائه دهد. در حال حاضر بررسی برنامه کاری برای هر سه موضوع در دو نشست با هیئت‌ها صورت می گیرد. در آینده ممکن است در صورت موفقیت بررسی‌ها، گروه‌های کاری ویژه تشکیل شود.»

به گفته وی، دی میستورا بعید نمی داند که مسائل دیگری به موضوعات مورد مذاکره اضافه شود، اگر هیئتهای نمایندگی بر آنها اصرار داشته باشند که از جمله آنها مبارزه با تروریسم در سوریه و مسئله آتش بس است که در صورت موفقیت رایزنی‌ها می تواند منجر به حل و فصل مناقشه نظامی در سوریه شود.

اهداف و روش مذاکرات ژنو به چه صورت است؟

این مقام آگاه یادآور شد، نتیجه مذاکرات بین سوری‌ها در ژنو تا هر زمان که ادامه یابد، لازم است تا به توافق در خصوص مسائل مربوط به تشکیل دولت، تدوین قانون اساسی و برگزاری انتخابات، بر اساس درخواست تاکید شده در قطعنامه شماره 2254 شورای امنیت سازمان ملل بیانجامد، البته جزییات مربوط به آنها مانند زمان اجرای این درخواستها می تواند خود موضوع مذاکرات قرار بگیرد.  

وی افزود: «دی میستورا سندی را به هیئت‌های شرکت کننده در مذاکرات ژنو در مورد روند بررسی این موضوعات ارائه داده است. ولی برگزاری مذاکرات مستقیم در خصوص آنها فعلا مطرح نیست. نظریه تشکیل هیئت واحدی از سوی گروه‌های مخالف هم مورد استقبال قرار گرفته، ولی هنوز طرح مشخصی برای شکل گیری چنین هیئتی در نظر گرفته نشده است.»




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اهداف و روش مذاکرات ژنو به چه صورت است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..