تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ارسال فضانوردان به ماموریت آزمایشی اعماق فضا

ارسال فضانوردان به ماموریت آزمایشی اعماق فضابه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، کپسول فضایی اوریون با هدف ارسال فضانوردان به سیاره‌های همسایه مانند مریخ تا سال 2030 ساخته شده است.
 
تا به امروز، پرواز آزمایشی کپسول اوریون که ماموریت اکتشافی (EM-1) نام دارد، برای 2018 برنامه ریزی شده بود و قرار بود که بدون سرنشین انجام شود.
 
اما معاون مدیر عامل ناسا "رابرت لایت فوت" در 15 فوریه از آژانس فضایی خواست تا امکان ارسال فضانوردان به فضا با کپسول اوریون را مورد بررسی قرار داده و یافته‌های این مطالعه در ماههای آینده منتشر خواهد شد.
 
اوریون (Orion) جدیدترین فضاپیمای سازمان فضایی ناسا برای حمل انسان به فضا و اکتشافات دور دست از جمله سیاره مریخ است. مراحل اجرایی این فضاپیما پس از اتمام پروژه شاتل و بازنشستگی ناوگان شاتل کلید خورد و نخستین پرواز آزمایشی بدون سرنشین خود را در 5 دسامبر 2014 با موفقیت انجام داد. این فضاپیما مانند فضاپیمای آپولو از یک کپسول حامل فضانوردان تشکیل شده است که می‌تواند در فضای ماورا زمین به اکتشاف در سیارات دیگر و همچنین سیارک‌ها بپردازد و پس از آن با فرود به زمین به وسیله چتر نجات در اقیانوس سقوط کند.
 
این کپسول بر روی یک موشک به نام سیستم پرتاب فضایی (SLS) به فضا پرتاب خواهد شد که ناسا از آن به عنوان قدرتمندترین موشک در جهان یاد کرده است.
 
اوریون دورتر از هر فضاپیمایی که تاکنون برای انسانها ساخته شده پرواز خواهد کرد.
 

طرح فعلی ناسا، ارسال فضانوردان در پرواز دوم اوریون EM-2، بوده که یک ماموریت هشت روزه در سال 2021 است.

منبع: ایسنا

 
انتهای پیام/



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ارسال فضانوردان به ماموریت آزمایشی اعماق فضا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..