تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سیستم فرزند سالاری به عنوان شیوه تربیتی ناسالم در خانواده

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اراک؛شهرام اسلامی عضو بنیان نخبگان کشور درهمایش مدیریت خانواده در سالن ستارگان اراک افزود: این شیوه تربیتی دارای آسیب های فروان و جدی برای کانون خانواده است و می طلبد که والدین با نقاط آسیب آن آشنایی کامل داشته باشند.

وی بیان کرد: جامعه ما روند پدرسالاری را پشت سرگذاشته و به فرزند سالاری رسیده که این پیامدهای شیوه در 20 سال آینده قابل پیش بینی نیست.

اسلامی اظهار کرد: دوران شیوه تربیتی پدرسالاری گذر کرده و پیامد آن این شد که اکنون جامعه با آمار بالای طلاق و در نتیجه فرزندان طلاق مواجه است.

وی توضیح داد: نسل دیروز با تنبیه بدنی حرمت و احترام بزرگتر را رعایت می کرد اما نسل کنونی با وجود ناز و نوازش هم برای بزرگتر ها احترام قائل نیست و نشان می دهد که شیوه تربیتی فرزند سالار در جامعه جواب نمی دهد.

مخترع هوش اجتماعی و اقتصادی گفت: ضرورت دارد که شیوه تربیتی فرزند سالاری تغییر کند و در این تغییر نگرش، والدین نقش مهمی برعهده دارند.

اسلامی افزود: سیستم آموزشی تمام انتظارات خانواده ها را در تربیت و مهارت های زندگی در فرزندان برآورده نمی کند و نیازمند آموزش های جدی در این خصوص از سوی خانواده است.
اسلامی گفت: پدران و مادران به دنبال خوشبخت کردن فرزندان خود هستند اما این مفهوم زندگی درهیچ دانشگاهی آموزش داده نمی شود و این نشان دهنده نقص سیستم آموزشی است.

وی افزود: انتقال مفهوم صحیح خوشبختی، اخلاقمداری و آرامش ابتدا باید توسط بزرگترها شناخته و درک شود تا با بهترین شکل در نسل جدید جامعه منتقل و نهادینه گردد.

انتهای پیام/ب




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سیستم فرزند سالاری به عنوان شیوه تربیتی ناسالم در خانواده»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..