تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : علت آسم کودک، تاثیر تغذیه

'); d.write('

پژوهشگران هلندی هشدار دادند: احتمالا ابتلا به آسم در کودکانی که مادران آنها در دروان بارداری هر روز خشکبار مصرف می‌کرده‌اند، بیش از است.
ساسکیا م. ویلرز، پژوهش ارشد دانشگاه یوترچ در این رابطه اظهار داشت: ما از مشاهده ارتباط قوی بین مصرف روزانه محصولات خشکبار در طول دوره حاملگی و علایم آسم در کودکان بسیار شگفت زده شدیم چرا که پیش از این در مطالعات مشابه هرگز چنین ارتباطی را ندیده بودیم.
وی تاکید کرد: هنوز برای توصیه به جلوگیری از مصرف خشکبار در دوران بارداری بسیار زود است اما برای زنان باردار بسیار مهم است که تغذیه سالم داشته باشد و واقعیت دیگر این است که مصرف بیش از حد مواد غذایی هرگز پسندیده نبوده است.
در این تحقیق که با هماهنگی دولت هلند انجام گرفته، نزدیک به ۴۰۰۰ مادر باردار یک پرسشنامه مربوط به رژیم غذایی را تکمیل کردند که در آن درباره دفعات مصرف سبزی‌ها، میوه‌های تازه، ماهی، تخم مرغ، شیر و فرآورده‌های شیری، خشکبار و فرآورده‌های آن طی ماه گذشته سوالاتی پرسیده شده بود.
رژیم غذایی کودکان این زنان نیز مورد ارزیابی قرار گرفت. علایم آسم و آلرژی در این کودکان به طور سالانه تا سن هشت سالگی بررسی شد.
ویلرز گفت: تنها ارتباط مداوم بین تغذیه مادر در طول بارداری و علایم آسم در کودکان تا سن هشت سالگی مربوط به مصرف خشکبار بود.
نتایج این پژوهش در مجله آمریکایی «طب تنفس و مراقبتهای حیاتی» منتشر شده است. این در حالی است که دستهی دیگر از متخصصان به تازگی دریافته‌اند؛ مصرف مکمل‌های روغن ماهی در زمان بارداری خطر بروز آسم در کودک را کم شدن می‌دهد.
به گفته پژوهشگران؛ مادرانی که در دوران بارداری مکمل‌های روغن ماهی استفاده می‌کنند، فرزندان آنها کمتر به آسم مبتلا می‌شوند. این تاثیر به حدی است که احتمال ابتلا به آسم در این کودکان تا ۶۰ درصد کم شدن می‌یابد.
در این تحقیق دانشمندان به بیش از ۵۰۰ زن بعنوان بخشی از یک آزمایش در سال ۱۹۹۰ مکمل‌های خوراکی دادند.
در طول آزمایش این زنان به سه دسته تقسیم شدند که طی ۱۰ هفته اخیر بارداری به یک دسته مکمل‌های روغن ماهی و به دسته دوم روغن زیتون داده شده و به دسته دیگر هیچ مکملی ندادند.
در پایان معلوم شد تنها روغن ماهی در کم شدن شانس ابتلا به آسم در کودکان زنان تحت آزمایش موثر است.
پژوهشگران هم چنین تاکید کردند که تماس با دود سیگار و سایر محصولات دخانی در دوران نوزادی شانس ابتلا به آسم را زیاد شدن می‌دهد. دود سیگار هم چنین می‌تواند منجر به بروز آلرژی در کودکان شود.

زیباجو

'); d.write('



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : علت آسم کودک، تاثیر تغذیه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..