تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




341 تجاوز هوایی سعودیها به سوریه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، عربستان از سال 2014 تا کنون 341 حمله هوایی علیه به اصطلاح مواضع داعش در سوریه انجام داده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی روسیا الیوم؛ عربستان سعودی اعلام کرد از زمانی که وارد ائتلاف بین المللی (به اصطلاح) مبارزه با تروریسم شده است 341 بار علیه مواضع گروه داعش در سوریه حمله هوایی انجام داده است، با این حال عربستان سعودی تاکید کرد که در هیچ عملیات و حمله هوایی علیه داعش در عراق مشارکت نداشته است.

احمد عسیری مشاور وزیر جنگ سعودی در گفتگویی که روز یکشنبه بیست و ششم فوریه با روزنامه مکه عربستان داشت تصریح کرد از سال 2014 تا کنون نیروی هوایی سعودی 341 بار مواضع داعش در سوریه را هدف قرار داده است.

عسیری افزود:عربستان سعودی که رهبری ائتلاف عربی در جنگ علیه یمن را بر عهده دارد در چارچوب ائتلاف بین المللی ضد تروریسم، در نبرد علیه داعش در سوریه مشارکت بسیار زیادی دارد، و حملات هوایی که عربستان علیه گروه داعش انجام داده است همگی صرفاً در خاک سوریه بوده است.

سخنگوی ائتلاف سعودی پیشتر خاطرنشان کرده بود «سعودی از زمان تشکیل ائتلاف بین المللی ضد تروریسم در هیچ عملیات یا حمله هوایی علیه داعش در عراق شرکت نکرده است».

وی از جزئیات عملیات نظامی که کشورش علیه داعش انجام داده یا تاریخ انجام این حملات هوایی پرده بر نداشت.

اظهارات این مسئول نظامی عربستانی همزمان شده است با ورود فعالیت بین المللی ضد داعش به مرحله ای جدید که «اراده محکم» نامیده می شود. این مرحله پس از قطع ارتباط دو پایتخت داعش یعنی شهر موصل عراق و شهر الرقه سوریه آغاز شده است.  

عربستان سعودی در ژانویه گذشته میزبان نشستی با مشارکت چهارده کشور عضو ائتلاف بین المللی ضد تروریسم بود. هدف از برگزاری این نشست، بررسی تدابیر لازم برای مبارزه با گروه داعش بود.

در این ائتلاف شکننده که آمریکا رهبری آن را بر عهده دارد 68 کشور مشارکت دارند با این حال اغلب کشورهای عضو این ائتلاف حضورشان در این ائتلاف صرفاً کلامی است و نه عملی.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «341 تجاوز هوایی سعودیها به سوریه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..