تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاش خوزستانی‌ها هم «پاریسی» بودند!/ راز پیام فوری روحانی برای مردم فرانسه و تاخیر چند روزه برای رسیدگی به مشکل مردم خوزستان چیست؟

گروه سیاسی - رجانیوز: چندی است برخی مناطق جنوبی کشورمان بحران های مختلفی از جمله سیل و گرد و غبار را به خود دیده است که این مسیله موجب وارد شدن خسارت های  مختلف جانی و مالی به مردم شریف آن مناطق گشته است . در چند روز گذشته برخی مناطق کشور از جمله سیستان و بلوچستان دچار سیل زدگی شدند و  برخی مناطق دیگر از جمله خوزستان  دچار گرد و غبار شدید شدند که علاوه بر وارد شدن خسارت های مختلف و تهدید جدی برای سلامتی مردم آن منطقه خصوصا بیماران و افراد مسن ، دچار قطعی آب و برق و وسایل ارتباطی آن هم در سرما و در آن شرایط سخت شده بودند.

 

به گزارش رجانیوز، اما مسئله ی مهم اینجاست که این دولت ها هستند که اولا باید قبل از وقوع بحران ها آنرا شناسایی نموده و در رفع مشکلات و زمینه هایی که موجب بروز آنها می شود اقدام نمایند و ثانیا در صورت وقوع حادثه و بحران ، با اهتمام جدی و عکس العمل سریع ، تمام ظرفیت های موجود در کشور را برای رفع مشکلات مردم آن منطقه و کاهش خسارت های ناشی از آن ، بسیج نمایند . اما متاسفانه تاخیر در اقدام های جدی ، کم کاری ها و فرافکنی ها به جایی رسید که رهبر معظم انقلاب  ،در ابتدای درس خارج خود ، شخصا  نسبت به آن  وروده نموده واکنش نشان دادند .

 

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مشکلات و خسارت‌های شدید پدید آمده در اثر سیل و گرد و غبار در مناطق جنوب کشور، تأکید کردند: این حوادث حقیقتاً دل انسان را می‌خراشد و مسئولان موظفند که با فکر و کار و تلاش و همدلی با مردم، به این مشکلات رسیدگی و برای علاج قطعی آنها چاره‌اندیشی و اقدام کنند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به مشاهدات گذشته‌ی خود از مشکلات پدید آمده برای مردم در جریان دو سیل مهیب افزودند: سیل آفت بزرگی است و خسارت‌های زیادی برای مردم و خانواده‌ها ایجاد می‌کند و کمک به مردم سیل‌زده در مناطق جنوب، وظیفه و کاری لازم است. ایشان مسائل این‌روزهای خوزستان و قطع آب و برق و وسایل ارتباطی در هوای سرد را نمونه‌ی دیگری از مشکلات دلخراش و بسیار سخت مردم برشمردند و گفتند: ‌مسئولان وظیفه دارند که به این مشکلات رسیدگی کنند و اگر کسی به فکر مردم باشد، نمی‌تواند در مقابل مسائل دشوار خوزستان راحت بماند و این وظیفه‌ی قطعی، فوری و همیشگی حکومت‌هاست که به فکر مردم باشند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با انتقاد از برخی که به‌جای حل مسئله‌ی ریزگردها، مسئولیت آن را متوجه گذشتگان می‌کنند، خاطرنشان کردند: درست است که برخی مسائل به چاره‌اندیشی‌های بلندمدت احتیاج دارد اما این حرف که وضعیت فعلی نتیجه‌ی به فکر نبودن گذشتگان است، کافی نیست و مشکلی را حل نمی‌کند و چند صباح دیگر نیز دیگران همین قضاوت را درباره‌ی ما خواهند کرد که چرا برای علاج مشکل مردم کاری انجام نشد.ایشان افزودند: باید این سختی‌ها را در زندگی مردم لمس، و برای علاج آنها فکر، کار، تلاش، همدردی و همدلی کرد.

 

پس از واکنش رهبر انقلاب اسلامی و پس از گذشت چند روز از اتفاقات و سوانح به وقوع پیوسته  و خسارت های وارد شده در مناطق جنوبی کشور روحانی قصد سفر به مناطق آسیب دیده کرد . اما سوال اینجاست که علت این تاخیر چیست؟

 

دولت یازدهم چه کاری مهم تر از رسیدگی به وضعیت آسیب دیدگان بحران های مناطق جنوبی کشور داشته است؟ دولت یازدهم سابق ی عکس العمل سریع  به اتفاقات را داشته است از جمله این که سال گذشته در پی وقوع حمله تروریستی در فرانسه رییس دولت یازهم و وزیر خارجه اش به فاصله ی کمتر از چند ساعت پیام تسلیت صادر کردند اما سوال اینجاست که چرا سفر ایشان جهت رسیدگی به بحران ها و آسیب های وارده به مردم مستضعف مناطق آسیب دیده با تاخیر و پس از گذشت چند روز صورت می پذیرد؟

 

 

همزمان با سفر روحانی به خوزستان ، مردم اهواز مقابل استانداری این استان تجمع نموده و خواستار توقف انتقال آب، سدسازی، خشکاندن تالاب‌ها و رسیدگی به قطع آب و برق ناشی از ریزگردها شدند.

 

 

نکته آخر اینکه رسیدگی به وضعیت محرومین خصوصا آسیب دیدگان و امدادرسانی به آنها وظیفه ی دولت بوده و هرگونه کم کاری و تاخیر در اقدام و عملکرد آن پذیرفته نخواهد بود. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاش خوزستانی‌ها هم «پاریسی» بودند!/ راز پیام فوری روحانی برای مردم فرانسه و تاخیر چند روزه برای رسیدگی به مشکل مردم خوزستان چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..