تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درخواست تازه برای جابه‌جایی تعطیلات نوروز

پس از پیشنهاد سازمان‌های گردشگری و محیط‌زیست و البته پلیس برای ساماندهی تعطیلات نوروز، تازه‌ترین درخواست در این زمینه مربوط به بخش خصوصی می‌شود.

به گزارش بولتن نیوز، روز گذشته رئيس جامعه تورگردانان كشور بهترين روش فرهنگ سفر را كاهش تعطيلات نوروز و تقسيم آن در طول سال اعلام كرد. ابراهيم پورفرج در گفت‌وگو با خبرگزاري تسنيم، عواقب تعطيلات نوروزي بر فرهنگ گردشگري را چنين بررسي كرد: «در هيچ جاي دنيا اين همه تعطيلات به اين صورت وجود ندارد، زيرا وقتي تعداد تعطيلات زياد شود مسلماً مردم مجبور مي‌شوند به سفر بروند و سفر رفتن اكثر مردم يك كشور يعني پايين آمدن ارائه خدمات و بي‌كيفيت شدن سفر و غالب مردم نيز در سفرهاي نوروزي خسته مي‌شوند. بايد دولت و نهادهاي مرتبط سفر برنامه‌ريزي كنند تا تعطيلات طولاني سفر در ايام نوروز در بين فصول تابستان، پاييز و زمستان تقسيم شود.» او با بيان اينكه بيشتر خانواده‌ها به‌دليل داشتن دانش‌آموز و اشتغال خودشان مجبور هستند در تعطيلات نوروز به سفر بروند، گفت: «بايد زمينه‌اي فراهم شود تا تعطيلات طولاني نوروز در بين فصول ديگر سال تقسيم شود تا انتخاب مردم براي سفر نيز مناسب‌تر شود. مطمئن باشيد برخي از مسافران در ايام نوروز‌96 به مانند تمام سال‌هاي گذشته جان خودشان را در مسيرهاي سفر از دست مي‌دهند و اين به‌دليل همين حجم تعطيلات زياد در يك بازه نوروز است.» تلاش براي ساماندهي

تعطيلي 2هفته‌اي نوروز كه گاهي تا 3هفته نيز طول مي‌كشد عواقب مختلفي بر بخش‌هاي مختلف خدماتي در كشور دارد. پليس مي‌گويد يكي از بهترين تصميم‌ها براي كاهش بار جاده‌ها در ايام نوروز و كاستن از تلفات تصادف‌هاي جاده‌اي تقسيم تعطيلات عيد است. رئيس سازمان گردشگري نيز با هدف رونق دادن به سفر پيشنهاد مشابهي دارد. رئيس سازمان حفاظت محيط‌زيست هم از نخستين كساني است كه با تأكيد بر احياي تعطيلات زمستاني، خواستار توجه به ساماندهي تعطيلات شده است. ساماندهي تعطيلات با هدف نظم‌بخشي به تعطيلات كشور چند سال است كه مطرح شده اما هر بار بنا به دلايلي مسكوت مي‌ماند. تعطيلات رسمي عيد نوروز ۴روز است، ولي تعطيلي طولاني‌مدت مراكز آموزشي اعم از مدارس و دانشگاه‌ها كه از چند روز پيش از عيد نوروز آغاز مي‌شود و تا نيمه فروردين ادامه دارد. ادارات، بخش خصوصي، توليد، بيمارستان‌ها و تقريبا تمام كشور را به تعطيلي مي‌كشاند. در ادارات دولتي چند روز پس از عيد نوروز هم به ديد و بازديد اختصاص پيدا مي‌كند و برخي كارمندان در محل كار خود حاضر نمي‌شوند. فهرست مضرات اين تعطيلي حتما طولاني خواهد شد. البته به‌نظر مي‌رسد مردم ترجيح مي‌دهند به جاي 2هفته تعطيلي كه بخشي از آن كسل‌كننده است، چندبار در سال و در زمان‌هاي كوتاه‌تري تعطيلات داشته باشند.

تلاش براي احياي تعطيلات زمستاني

هفته گذشته با تصويب در هيأت دولت، گام اول براي احياي تعطيلات زمستاني برداشته شد.اگر چه بازگشت تعطيلات زمستاني به مدارس در هيأت دولت تصويب شده اما نهايي شدن آن مشروط به تأييد در مجلس است. تعداد زيادي از نمايندگان مجلس در گفت‌وگو با همشهري تأكيد كرده‌اند، درصورت قطعي بودن احياي تعطيلات زمستاني، بهتر است به جاي كاستن از تعطيلات تابستاني از تعطيلات نوروزي مدارس چند روز حذف شود.

منبع:همشهری آنلاین




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درخواست تازه برای جابه‌جایی تعطیلات نوروز»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..