تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رفع سیاهی دندان کودک با قطره آهن، چگونه؟

مصرف قطره آهن به صورت مکمل همزمان با شروع غذای تکمیلی یعنی از 6 ماهگی تا 24 ماهگی توصیه می شود.

آهن یک ماده معدنی مورد نیاز برای ساختن گلبولهای قرمز که عامل انتقال اکسیژن به سلولهای بدن است می باشد. از آن جا که با وجود اثزات مثبت بالقوه شیر مادر، آهن به اندازه کافی در ان وجود ندارد لذا مصرف حدود 15 قطره  آهن به صورت مکمل همزمان با شروع غذای تکمیلی یعنی از 6 ماهگی  تا 24 ماهگی به والدین توصیه می شود  تا از بروز کم خونی ناشی از فقر آهن که یکی از معضلات بهداشتی جهان امروز است پیشگیری شود. توجه داشته باشید که در صورت تولد نوزادی با وزن کمتر از 2500 گرم حتما همزمان با دوبرابر شدن وزن وی از قطره آهن استفاده شود. قطره آهن معمولا با سیاه شدن دندانهای کودک همراه است لذا پیشنهاد می شود در صورتی که می توانید ان را در انتهای دهان کودک چکانده و پس از آن با پارجه لطیف تمیز دندانهای کودکتان را پاک کنید و یا پس از ان به کودک کمی آب دهید تا اثر سیاهی آن برطرف شود.

مصرف نکردن قرص به صورت خودسرانه می تواند باعث  کمبود شدید آهن شده  و کم خونی را در بزرگسالی ایجاد کند که می تواند عوارض شدیدی داشته باشد. اگرچه در بزرگسالی کمبود آهن می تواند منجر به خستگی ضعف و .. شود اما این علایم در کودکان و شیرخوران که هنوز قوه گفتاری خود را به دست نیاورده اند قابل بررسی نیست. بنابراین در یک سالگی معمولا با انجام ازمایش خون ، کودکان از نظر میزان هموگلوبین بررسی شده و در صورت کم بودن ان نیاز به اقدام فوری توسط پزشک کودکان می باشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رفع سیاهی دندان کودک با قطره آهن، چگونه؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..