تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تعیین زمان زایمان، خیلی عجله دارم

به طور کلی 12 جلسه مراقبت جهت ارزیابی سلامت مادر و جنین در دوران بارداری لازم است.

مراقبتهای دوران بارداری یا مراقبت های پره ناتال به ارزیابی مادر در دوران پیش از زایمان جهت وضع حمل نوزاد سالم و حفظ سلامت مادر گفته می شود.

مادر به چند جلسه مراقبت در دوران پیش از زایمان نیازمند است؟

به طور کلی 12 جلسه مراقبت جهت ارزیابی سلامت مادر و جنین در دوران بارداری لازم است.

چگونه زمان زایمان و یا طول مدت بارداری برآورد می شود؟

بر اساس قانون نیگل، روز زایمان مورد انتظار را می توان با اضافه کردن 7 روز به تاریخ اولین روز از آخرین قاعدگی و کم کردن 3 ماه از زمان وقوع آخرین قاعدگی به دست آورد. برای مثال زمان زایمان در فردی که در روز 8 دی ماه برای آخرین بار دچار قاعدگی شده باشد، انتظار می رود که 15 مهر سال بعد از آن زمان زایمان انجام دهد.

- 8 به اضافه 7 : 15

- دی که ماه 10 در سال است را از 3 کم کنیم می شود ماه مهر

طول مدت حاملگی چقدر است؟

280روز یا 40 هفته از اولین روز آخرین قاعدگی) (LMPو یا 294 روز یا 42 هفته از زمان لقاح.

تقسیم بندی سه ماهه های بارداری

اغلب بارداری به 3 تریمستر یا سه ماهه تقسیم می شود.

تریمسترهای بارداری کدامند؟

- سه ماهه اول از هفته 1-14 بارداری

- سه ماهه دوم از هفته 15-28 بارداری

 - تریمستر سوم به هفته 24-42 پس از لقاح گفته می شود.

تخمین سن بارداری علاوه بر داشتن اولین روز آخرین قاعدگی یا (Last menshual peried)LMP قابل اندازه گیری است. در سنین بالاتر از طریق اندازه گیری ارتفاع فوندرس یا بخش فوقانی رحم نیز می توان به صورت تخمینی، سن جنین را حدس زد.

چگونگی ارزیابی سن جنین از طریق ارتفاع فوندوس رحم

اندازه گیری ارتفاع فوندوس رحم یکی از مراقبت های روتین در هنگام ویزیت های دوران بارداری است. زیرا در صورت تطابق ارتفاع آن در سنین 18-30 حاملگی بر حسب سانتی متر با طول مدت بارداری بر اساس LMP، می توان با قاطعیت بیشتری طول مدت بارداری را تخمین زد. به طوریکه، ارتفاع فوندوس در مادران با بارداری 24 هفته بر اساس LMP، می باید 24 سانتی متر باشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تعیین زمان زایمان، خیلی عجله دارم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..