تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مصرف اسیدفولیک در بارداری، دلیل اهمیت

اگرچه بعضی از مواد غذایی حاوی اسیدفولیک هستند ولی هرگز مقدارشان به 400 میکروگرم نمی رسد.

برای کاهش موارد اختلالات لوله های عصبی درجنین مانند اسپاینابیفیدا (اختلال مهره های کمری وخاجی)مصرف اسیدفوایک به مقدار 400 میکروگرم توسط انجمن کودکان امریکا در زنان حامله توصیه می گردد. اگرچه بعضی از مواد غذایی حاوی اسیدفولیک هستند ولی هرگز مقدارشان به 400 میکروگرم نمی رسد. بنابراین این انجمن توصیه به مصرف مولتی ویتامین در خانم حامله که محتوی 400 میکروگرم باشد. مطالعات مختلف نشان داده اند مصرف این مقدار دارو احتمال این نواقص عصبی را تا 50 درصد کاهش می دهد.

مشاوره با پزشک درمورد استفاده از داروی اسیدفولیک

زنانی که در معرض ریسک بالای بیماری نواقص لوله های عصبی اند مانند زنانی که زایمان مورد مشابه این بیماری داشتند افرادی که دیابت یاداروی ضد صرع مصرف می نمایند باید با پزشک خود درمیان بگذارند. دراین گروه توصیه می شود 1 ماه قبل از حاملگی تا 3 ماه بعد از آن مقداری حدود 4000 میکروگرم باید مصرف نمایند. ولی زنان حامله هرگز نباید این مقدار از اسید فولیک را به شکل مولتی ویتامین بگیرند بدلیل اینکه باعث مسمومیت با ویتامین ها خواهد شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مصرف اسیدفولیک در بارداری، دلیل اهمیت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..