تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهداشت نگهداری ماهی های قرمز سفره هفت سین

در اینجا توصیه هایی درباره بهداشت نگهداری ماهی های قرمز سفره هفت سین برای علاقمندان ارائه می شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز، طبق رسم هر ساله خانواده های ایرانی اقدام به بهداشت نگهداری ماهی های قرمز سفره هفت سینخریدن ماهی قرمز می کنند.

مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: ماهی های زینتی از جمله ماهی قرمز علاوه بر اینکه اثرات خوب فراوانی در روح و روان انسان دارند، اما در شرایط نگهداری غیر بهداشتی ممکن است؛ ناقل بیماری هایی مانند، سالمونلا و سل پوستی شوند.

دکتر پگاه رستمی درباره شرایط نگهداری و خرید ماهی قرمز گفت: بهتر است ماهی را از افرادی که به صورت متراکم و در شرایطی نامناسب و غیر بهداشتی اقدام به نگهداری و فروش آن می کنند، تهیه نکنید.

وی افزود: موقع خرید باید توجه کرد؛ باله های ماهی تا نخورده بوده و دارای شنای متعادلی باشد، ضمن اینکه علائمی عصبی مانند چرخش به دور خود و کوباندن سر به دیواره آکواریوم هم نداشته باشد.

رستمی، حالت بیرون زدگی چشم های ماهی، تشکیل گلوله های پنبه ای اطراف دهان، دور دم و باله ها، و سفید شدن پوست ماهی را از علائم بیماری ماهی قرمز یا گلی برشمرد.

پگاه رستمی درباره شرایط نگهداری ماهی قرمز هم گفت: برای هر قطعه ماهی به یک تا 2 لیتر آب نیاز است و باید نسبت سقف به حجم را نیز رعایت کرد و ظروف دهان گشاد را برای تبادل بهتر اکسیژن به کار گرفت.

مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، کلرزدایی آب مورد استفاده در تنگ ماهی را از دیگر موارد مهم در نگهداری آن برشمرد و یادآور شد؛ حتما 24 ساعت قبل از استفاده باید آب را در جایی نگهداری کرد تا کلر آن خارج شود.

دکتر رستمی گفت: غذادهی به ماهی ها روزی یک یا دو مرتبه بیشتر نباشد، و هربار به اندازه ای باشد که بلافاصله توسط ماهی مصرف شده و باقی مانده غذا هم در سطح آب باقی نماند.

به گفته این کارشناس، تنگ ماهی باید هفته ای یک یا دو مرتبه به وسیله نمک ضدعفونی شود و در هنگام رهاسازی هم ماهی ها در استخرهای تعبیه شده در پارک ها رها شوند.

وی تاکید کرد؛ ماهی ها به هیچ وجه نباید در آب هایی مانند رودخانه ها که به آب های آزاد راه دارد رها شوند چرا که ممکن است ماهی های ناقل بیماری، حیات وحش را آلوده کرده و شرایط اکوسیستم را به هم بریزند.

بهداشت نگهداری ماهی های قرمز سفره هفت سین بهداشت نگهداری ماهی های قرمز سفره هفت سین بهداشت نگهداری ماهی های قرمز سفره هفت سین بهداشت نگهداری ماهی های قرمز سفره هفت سین بهداشت نگهداری ماهی های قرمز سفره هفت سین بهداشت نگهداری ماهی های قرمز سفره هفت سین بهداشت نگهداری ماهی های قرمز سفره هفت سین بهداشت نگهداری ماهی های قرمز سفره هفت سین بهداشت نگهداری ماهی های قرمز سفره هفت سین بهداشت نگهداری ماهی های قرمز سفره هفت سین بهداشت نگهداری ماهی های قرمز سفره هفت سین بهداشت نگهداری ماهی های قرمز سفره هفت سین




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهداشت نگهداری ماهی های قرمز سفره هفت سین»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..