تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درمان شب ادراری کودکان، حتما بخوانید

شب ادراری در سنین بالاتر از ۵ سال شایسته است به پزشک متخصص و یا فوق تخصص نفرولوژی مراجعه نمایید.

کودکتان مدرسه می رود وهنوز شب ادراری داردحتما خسته و شاید درمانده شده اید،شب ها به او کم آب میدهید؟ اوراچندبارازخواب بیدار می کنید بطوری که خواب خانواده بهم ریخته می شود؟ مطمئن باشید که ،شما تنها خانواده درگیر این مسئله نیستید؟بسیاری از والدین از شب ادراری کودک بیش از ۵ساله نگرانند اما در عالم واقعیت حدود ۱۵٪ از کودکان ۵ تا ۱۰ سال مبتلا به این عارضه اند. آیا نگرانی ام برای شب ادراری کودکم منطقی است؟ در روند تکامل تا ۵سالگی ما انتظار زیادی از خشک ماندن همه شب ها در کودکان نداریم. اما در سنین بالاتر از ۵ سال شایسته است به پزشک متخصص ویا فوق تخصص نفرولوژی مراجعه نمایید.دراغلب موارد عدم تکامل کافی مثانه عامل زمینه ای شب ادراری محسوب می شود.

از راه های زیر استفاده کنید و می توان از موارد مفید وکارسازی که می توان برای مقابله با شب ادراری استفاده کرد شامل:  

- درساعات اولیه روز مایعات فراوان بخورد ودر انتهای روز آنرا محدود نمایید.

- برنامه ریزی وزمان بندی اذرارکردن ایجادنمایید یعنی در طی روز هر ۲ تا ۳ ساعت به دستشویی برود وحتما درزمان خواب برای تخلیه نهایی برود.

- در روزهایی که خشک از خواب بیدار می شود او را تشویق نمایید.

- ازمصرف محرک های مثانه جلوگیری نمایید. از عصر به بعد به او کاکائو، شیرکاکائو و نوشابه های گازدار مانند کوکا ندهید.

- در مواقع شدیدتر ازمصرف مرکبات، طعم دهنده های مصنوعی، رنگ های غذایی بخصوص قرمز وشیرینی جان ممانعت نمایید.

- برای پیشگیری از تشنگی بیش ازحدعصر ،که درشمار زیادی از کودکان و نوجوانانی که شب ادراری دارند دیده می شود از او بخواهید درطی روز و اگر در مدرسه ممنوعیتی برای مصرف آب ندارد مقدارزیادی آب بنوشد تا در عصر وشب از مصرف آب براحتی بپرهیزد.

- اگر یبوست داشت حتما درمان شود. روده درلگن بلافاصله در پشت مثانه قراردارد و وجود مدفوع زیاددر آن باعث فشار به و کاهش ظرفیت مثانه میگردد.

- بیدارکردن او در نیمه شب هیچ کمکی به او نمی کند و این امر باعث بهم ریختگی آسایش خانواده، وخواب آلودگی او در روز می گردد.

- هرگز درصورت خیس کردن اورا تنبیه نکنید.

درمان شب ادراری کودکان ونوجوانان

- آلارم یا زنگ ادراری را حتما امتحان کنید.

- داروها،اگرچه تبلیغات زیادی درمورد آنها وجودداردولی تاثیر صد در صد ندارد و در صورت قطع دارو احتمال برگشت شب ادراری وجود دارد

مهم: آیا شب ادراری می تواندعلامت بیماری دیگری باشد؟

درمواقعی پاسخ این پرسش بلی است که شامل:

- عفونت ادراری

- دیابت و دیابت بیمزه

- آپنه های(وقفه های تنفسی) درخواب

درمواقعی که  بی اختیاری روزانه وجود دارد نیاز به دقت بیشتر می طلبد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درمان شب ادراری کودکان، حتما بخوانید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..