تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گزارش اطلاعاتی که ترامپ نپذیرفت

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، گزارش اطلاعاتی در باره ممنوعیت ورود مسلمانان به خاک ایالات متحده را به این علت که تائید کننده ادعای وی در باره بهبود امنیت ملی این کشور نبود، رد کرده است.

به گزارش مشرق، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت امروز (یکشنبه) با اعلام این خبر نوشت: این گزارش که توسط وزارت امنیت داخلی آمریکا تهیه و تدوین شده، حاکیست: ممنوع کردن ورود همه شهروندان هفت کشور مسلمان راه غیرموثری برای جلوگیری از ورود تروریست ها به خاک آمریکاست، زیرا بعید است که تابعیت افراد نشانگر قابل اتکایی در باره فعالیت بالقوه تروریستی باشد. ترامپ قول داده است که یک نسخه تجدید نظر شده از این فرمان بشدت جنجال برانگیز را که در اوایل ماه جاری (فوریه) اجرای آن بر اساس حکم دادگاه های آمریکا متوقف شد، صادر کند.

وی تاکید کرده است که این فرمان، تصمیمی امنیتی و نه یک ممنوعیت مذهبی به شمار می رود.


این گزارش کارکنان امنیتی ترامپ که به دست وال استریت ژورنال رسیده است، اثبات و توجیه ادعای ترامپ را دشوار تر می سازد.


کاخ سفید این گزارش را به بهانه داشتن انگیزه سیاسی و نداشتن پژوهش و بررسی کافی، رد کرده است.


یک مقام بلندپایه دولت آمریکا گفت: رئیس جمهوری درخواست یک ارزیابی اطلاعاتی کرده بود، اما این گزارش آن ارزیابی نیست که رئیس جمهوری درخواست کرده بود.

گزارش وزارت امنیت داخلی آمریکا در پاسخ به درخواست کاخ سفید برای گردآوری اطلاعات در باره تهدید تروریستی شهروندان هفت کشور اسلامی مشمول این ممنوعیت یعنی سوریه، سودان، سومالی، عراق، یمن، لیبی و ایران برای ایالات متحده، تهیه و فراهم شده است.

در این گزارش وزارت امنیت داخلی آمده است: افراد متولد کشورهای خارجی ساکن آمریکا که در 6 سال گذشته برای مشارکت در اقدامات تروریستی تحریک شده بودند، از 26 کشور مختلف وارد ایالات متحده شده بودند. اما تنها نام عراق و سومالی در میان 10 کشور اصلی منشا افراد خارجی دیده می شود که در حملات تروریستی در خاک ایالات متحده شرکت داشته اند.


این گزارش می افزاید: شهروندان هیچیک از کشورهایی که نام آنها در این فهرست آمده است از 11 سپتامبر در هیچ حمله موفق تروریستی در خاک آمریکا دست نداشته اند.


بر اساس این گزارش، بیش از نیمی از 82 فرد ساکن آمریکا که در هنگام اقدامات تروریستی کشته شده اند یا به اتهام تروریسم محکوم شده اند، متولد ایالات متحده بوده اند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گزارش اطلاعاتی که ترامپ نپذیرفت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..