تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : فلوراید تراپی دندان‌های ۶میلیون دانش‌آموز ابتدایی

'); d.write('
فلوراید تراپی دندان‌های ۶میلیون دانش‌آموز ابتدایی


زندگی > سلامت – براساس مطالعات اخیر وزارت بهداشت، هر کودک ۶سـاله ایرانی در ابتدای ورود به دوره ابتدایی تا ۵دندان شیری پوسیده دارد.

از آنجا که از سن ۶تا ۱۲سالگی میزان پوسیدگی دندان‌های دائمی روندی افزایشی دارد، دوره سنی دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی بهترین دوره برای درمان یا جلوگیری از پوسیدگی دندان‌هاست. این رقم زمانی چشمگیر می‌شود که بدانید هم‌اکنون شاخص تعداد دندان‌های ناسالم در ایرانیان حدود ۵٫ ۲برابر متوسط بین‌المللی و رقم قابل‌توجهی است.

وزارت بهداشت تا‌کنون برنامه سلامت دهان و دندان یا وارنیش فلوراید یا فلورایدتراپی را برای ۶میلیون دانش‌آموز ابتدایی اجرا کرده است. رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، از اجرای موفقیت‌آمیز مرحله نخست این برنامه کشوری خبر داد و گفت: براساس توافقنامه‌ وزرای بهداشت و آموزش و پرورش، برنامه کشوری ارتقای سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان و طرح وارنیش فلورایدتراپی دانش‌آموزان ۶ تا ۱۴‌ساله مقاطع ابتدایی کشور که از آغاز سال تحصیلی امسال شروع شده، تاکنون برای ۶ میلیون دانش‌آموز ابتدایی از مجموع ۷ میلیون نفر با پوششی موفقیت‌آمیز انجام شده است. مرحله دوم طرح وارنیش فلوراید در مدارس آغاز شده است و در بسیاری از حوزه‌های تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی هم کار تمام‌شده که امیدواریم در پایان این طرح ۱۰‌درصد دانش‌آموزان کشور دندان بدون مشکل (ترمیمی و کشیدنی) داشته باشند. در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان این طرح انجام شده و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان دارای رتبه اول کشوری طرح وارنیش فلوراید است.

فلورایدتراپی دانش‌آموزان تا ۶ سال دیگر

پوشش برنامه سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان یا وارنیش فلوراید تا ۶سال آینده برای تمام دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه کشور کامل می‌شود. سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی درباره برنامه سلامت دهان و دندان گفت: تاکنون ۲مرحله از برنامه سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان ابتدایی ۶تا ۱۲ساله در کشور اجرا شده و مرحله سوم در اردیبهشت ۹۶اجرایی می‌شود. این طرح که اکنون برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی درنظر گرفته شده، در دوره‌های بعد با ارتقای این دانش‌آموزان به مقطع متوسطه، برای آنان ادامه می‌یابد تا پوشش دانش‌آموزی این طرح کامل شود. این برنامه به‌صورت رایگان اجرا می‌شود، در بودجه سالانه اعتباری برای آن درنظر گرفته نشده و اعتبار آن از محل طرح تحول نظام سلامت تأمین می‌شود.

زیباجو

'); d.write('



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : فلوراید تراپی دندان‌های ۶میلیون دانش‌آموز ابتدایی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..