تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : چرا شهدا جواب حاجت ما را می‌دهند؟

'); d.write('
چرا شهدا جواب حاجت ما را می‌دهند؟


زندگی > مهارت‌ها – همشهری دو – سیدمهدی سیدی:
پیکر شهید مدافع حرم را به هنگام بازگرداندن از سوریه، اشتباهی به مشهد فرستادند.

 طولی نکشید که خانواده او متوجه شد و به معراج شهدا مراجعه کرد. عذرخواهی کردند که اشتباه شده است. اما در کمال ناباوری، خانواده شهید گفتند: اشتباه نشده؛ این خواست شهید ما بوده است. فردا شهادت امام‌رضا(ع) است و رسم شهید ما در زمان حیاتش، همیشه اینچنین بود که در ایام شهادت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) هرجای ایران که بود خودش را به مشهد می‌رساند. حالا هم که شهید شده باز به نذر و عهد خود عمل کرده است.

نظیر این ماجرا، در سال‌های دفاع‌مقدس و پس از آن بارها گزارش شده است. اما واقعیت ماجرا چیست؟ چطور می‌شود کسی که از دنیا رفته است در عالم دنیا مداخله و یا تصرف کند؟

اگرچه انسان از ۲ عنصر جسم و روح تشکیل شده، اما حقیقت آدمی، همان روح است که از طریق خداوند در جسم او دمیده می‌شود؛ «و نفخت فیه من روحی». جسم هر آدمیزاد، به روح خود کمک می‌کند تا در دنیا به انجام افعال و اعمال بپردازد. حقیقت مرگ نیز از همین زاویه قابل‌تحلیل است. هر وقت که مجال آدمی در زمین خاکی به انتها می‌رسد، خداوند از طریق فرشته مرگ (عزرائیل)، روح را از بدن خاکی جدا کرده و به عالم برزخ منتقل می‌کند. حال بسته به میزان پاکی یا آلودگی این روح، میزان گشایش یا سختی او در عالم برزخ تعیین شده و در درگاه محاسبه الهی قرار می‌گیرد.

به انسان‌ها توصیه شده است در طول زندگی مادی خود، حواس‌شان به روح‌شان باشد و بیش از اندازه، روح را گرفتار احتیاجات زمینی جسم نکنند. عملا از جسم خود برای بندگی خدا بهره بگیرند، نه آنکه روح خود را در بند جسم قرار دهند. آنان که زیاد می‌خوابند، می‌خورند و حرف می‌زنند، روح خود را به اسارت جسم درمی‌آورند. در نتیجه روح، چالاکی و چابکی خود را برای انجام کارهای خوب از دست داده و زمینگیر تنبلی‌ها و تن آسایی‌های جسم می‌شود. «شهید» کسی است که عظمت روح خود را شناخته و در زمان زندگی زمینی‌اش، روح را از اسارت جسم آزاد کرده است. در نتیجه پس از شهادت هم به واسطه روح بلند خود می‌تواند صاحب تأثیر باشد و حتی حاجت زیارت‌کنندگان خود را برآورده کند؛ این تفسیری است از این واقعیت که: «شهیدان زنده اند».

زیباجو

'); d.write('



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : چرا شهدا جواب حاجت ما را می‌دهند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..