تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : خوردن نسکافه در بارداری ضرر دارد؟

از آنجا که کافئین قهوه علائم استرس، دلهره، تنش و اضطراب را تشدید می‌‌کند، مصرف بیش از دو فنجان آن در روز توصیه نمی‌شود.

نتایج برخی تحقیقات نشان داده‌ است مصرف بیش از حد کافئین قهوه در زنان باردار موجب رشد ناقص جنین، سقط یا زایمان زودرس می‌شود و می‌تواند از طریق شیر مادر به شیرخوار منتقل ‌شود و نوشیدن بیش از یک فنجان آن موجب بروز بی‌‌خوابی، تحریک‌پذیری، امتناع از شیرخوردن و عصبی‌شدن شیرخوار شود و چون کبد نوزاد به اندازه کافی رشد نیافته و آنزیم‌های خاص را ندارد، کافئین مدت زیادتری برای تجزیه‌شدن در بدن نوزاد می‌ماند و عوارض بیش ازی را به‌جا می‌گذارد. همچنین کسانی که مبتلا به پرفشاری خون و تپش قلب هستند، افرادی که در معرض پوکی استخوان قرار دارند و زنانی که در سینه خود غده فیبروکیستیک دارند نباید زیاد قهوه بنوشند. قهوه به دلیل کافئین، اثر داروهای ضد درد را زیاد شدن می‌‌دهد و انواعی که عبارت بدون کافئین روی بسته‌بندی آن قید شده می‌تواند حاوی اندکی کافئین باشد. بر اساس تحقیقات، کافئین موجود در یک فنجان قهوه بدون کافئین، پنج تا ده برابر کمتر از قهوه معمولی است.

پزشکان معتقدند که نوشیدن مقدار متعادل قهوه و نسکافه (قهوه فوری) در زمان بارداری روی رفتار و هوش کودک تاثیر منفی ندارد.

به گفته تیمی از پزشکان در آمریکا، اگرچه مصرف کافئین در طول دوران بارداری معمول است اما تاکنون مطالعات محدودی به بررسی ارتباط بین تاثیر احتمالی مصرف این ماده خوراکی در زمان حاملگی بر رفتار و ذهن کودک پرداخته‌اند.

به گفته پزشکان، نگرانی مادران باردار از این واقعیت نشات می‌گیرد که کافئین با عبور از جفت سطح «کاتکول‌آمین‌» را در بدن مادر زیاد شدن دهد. کاتکول‌آمین‌ جزوهورمون‌های جنگ و گریز و یکی از شاخص‌های استرس به حساب می‌آید و استرس مادر، عامل محرک در زایمان زودهنگام است.

پزشکان ابتدا به بررسی اطلاعات جمع‌آوری شده از ۲۱۹۷ مادر باردار در فاصله سال‌های ۱۹۵۹ تا ۱۹۷۴ پرداختند. در این دوره زمانی تعداد کمتری از زنان باردار نسبت به تاثیرات منفی مصرف کافئین نگرانی داشتند. همچنین این تیم تخصصی از ماده شیمیایی «پاراگزانتین» که یک محرک عصب مرکزی استفاده کردند.

متخصصان پس از مقایسه سطح پاراگزانتین در هفته‌های بیستم و بیست و ششم بارداری با ضریب هوشی و مشکلات رفتاری کودک در سنین چهار تا هفت سالگی دریافتند که هیچ الگوی ثابتی بین مصرف کافئین توسط مادر و وضعیت ضریب هوشی و رفتار کودک در دوره‌هایی که شرایط زندگی او مطالعه شده، وجود ندارد.

همچنین ۱۱ درصد از این کودکان در سن چهار سالگی و ۷ درصد در سن هفت سالگی دچار اضافه وزن بودند هرچند به گفته پزشکان بین مصرف این ماده خوراکی و چاقی دوران کودکی ارتباطی وجود ندارد.

متخصصان آمریکایی اظهار داشتند: در مجموع می‌توان نتیجه گرفت مادران بارداری که در این دوران یک یا حداکثر دو فنجان قهوه در روز مصرف می‌کنند نباید در مورد سلامت فرزند خود نگرانی داشته باشند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : خوردن نسکافه در بارداری ضرر دارد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..