تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پانزده شخصیتی که در کودکی به حکومت رسیدند و جهان را دگرگون ساختند +تصاویر

در زندگی واقعی حاکم کشوری بودن به همین راحتی نیست. تاریخ پر است از داستان پادشاهان، ملکه ها، امپراطورها و تزارهای کم سن و سالی که خیلی زود متوجه شده اند رهبری یک ملت کار آسانی نیست.

به گزارش صدخبر :  هر کودکی دوست دارد که روزی پادشاه یا ملکه دنیا باشد. چه کسی می تواند ادعا کند که از قدرت نامحدود و سلطه مطلق بر همه چیز خوشش نمی‌آید؟
  
البته در زندگی واقعی حاکم کشوری بودن به همین راحتی نیست. تاریخ پر است از داستان پادشاهان، ملکه ها، امپراطورها و تزارهای کم سن و سالی که خیلی زود متوجه شده اند رهبری یک ملت دستکم کار سختی بوده و در بدترین حالت ممکن است به آسیب های فراوان و حتی رسوایی منتهی شود. 
  
در ادامه متن به جزییاتی جالب در مورد زمامداری ۱۵ نفر از پادشاهان و ملکه های سراسر جهان در طول تاریخ که در دوران کودکی به حکومت رسیده اند اشاره می کنیم. 
  
ماری ملکه اسکاتلند (Mary, Queen of Scots) 
  
 ۱۵ شخصیتی که در کودکی به حکومت رسیدند و جهان را دگرگون ساختند +تصاویر

 

کاملاً روشن است که یک نوزاد ۶ روزه نمی تواند بر کسی حکومت کند و تا زمانی که ماری به سن قانونی نرسیده بود مادرش اداره حکومت را بر عهده داشت. وقتی که ماری به سن ۱۸ سالگی رسید توانست حکومت در اسکاتلند را در دست بگیرد اما بزودی اوضاع آن طور که انتظار داشت پیش نرفت. ماری خیلی زود با مردی که متهم به قتل همسر سابق ماری بود ازدواج کرد. 
  
بدین ترتیب ماری از مقام خود عزل و به انگلستان گریخت. او با این کار امید داشت که ملکه الیزابت اول که دختر عمویش بود از وی محافظت می کند. اما ملکه الیزابت برخلاف تصور وی را به مدت ۱۸ سال زندانی کرد. در نهایت ماری در سال ۱۵۸۷ و در سن ۴۴ سالگی به جرم مشارکت در توطئه قتل ملکه الیزابت گناهکار شناخته شده و اعدام گردید. 
 
ایوان مخوف تزار روسیه (Russian tsar Ivan the Terrible) 

 

۱۵ شخصیتی که در کودکی به حکومت رسیدند و جهان را دگرگون ساختند +تصاویر   
ایوان در سن ۳ سالگی و بلافاصله پس از مرگ پدرش در سال ۱۵۳۳ به عنوان شاهزاده بزرگ مسکو و وارث قانونی تاج و تخت معرفی شد. چند سال بعد مادر ایوان نیز درگذشت و ایوان تک و تنها ماند. بدین ترتیب اداره مسکو به دست گروهی از آریستوکرات ها که به آنها بویار (boyar) می گفتند افتاد.

منبعکباشگاه خبرنگاران



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پانزده شخصیتی که در کودکی به حکومت رسیدند و جهان را دگرگون ساختند +تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..