تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جزییات خبر پرداخت سود سهام عدالت تا آخر سال ۹۵

جزییات خبر پرداخت سود سهام عدالت تا آخر سال ۹۵ اخبار جدید سهام عدالت یکشنبه ۸ اسفند ۹۵

امیرعلی اشرف پوری حسینی در نشست خبری با موضوع ساماندهی سهام عدالت با اشاره به اینکه سود مشمولان سهام عدالت تا پایان هفته دوم اسفند ماه پرداخت خواهد شد گفت: تا اوایل هفته آینده رونمایی از ارائه صورتحساب، به مشمولین سهام عدالت با حضور مسئولان کلید خواهد خورد.

وی با بیان اینکه سهام عدالت متعلق به یک دوره یا دولت خاص نیست خاطرنشان کرد: نباید موارد سیاسی کام مردم را تلخ کند، به همین منظور تمام گرایش‌های سیاسی کشور در شکل‌گیری سهام عدالت دخیل هستند و همه برای ساماندهی این طرح تلاش خواهند کرد.

رئیس سازمان خصوصی سازی در خصوص جزئیات طرح ساماندهی سهام عدالت یاد آور شد: دولت هفته گذشته طرحی در مورد اصلاح سبد سهام اعلام کرد و عده ای با اعتراض در خصوص کاهش ارزش سهام عدالت اعتراض کردند در حالیکه مصوبه اصلاح سبد سهام در جهت شفاف سازی و بهبود سهام است تا مشمولان از سهام بهتری برخوردار باشند.

پوری حسینی تصریح کرد: اگر دولت قرار است در پالایشگاه‌ها باشد باید سهم دولت در همه جا یکسان باشد و قرار شد دولت در همه پالایشگاه‌ها ۲۰ درصد سهام داشته باشد که ارزش سهام عدالت نیز افزایش یابد.

به گفته وی سبد سهام با دقت مراقبت شده و ارزش آن کم نشده است و با پایان یافتن ده سال باید مجموعه اقداماتی را برای ساماندهی سهام عدالت انجام دهیم که سه مرحله در نظر گرفته شده و مرحله اول ارائه و صدور صورتحساب برای مشمولان است تا سود آن مشخص شود ولی مراحل بعد هنوز نهایی نشده است.

رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره به عملکرد صندوق های سرمایه گذاری اظهار کرد: پیش بینی این است که صندوق هایی تشکیل شود و سود و یونیت صندوق ها به مشمولان داده شود و مرحله بعد هم ارائه اوراق سهام به مردم خواهد بود، پس ارائه صورتحساب با ورقه سهام متفاوت است و هنوز وقت خرید و فروش سهام فرا نرسیده است.

وی در توضیح ایجاد خط تلفن پاسخگویی در خصوص سهام عدالت بیان کرد: افرادی که به اینترنت دسترسی ندارند ٩٠ خط تلفن با شماره ٨٣٣٣٨ برای پاسخگویی به مشمولین سهام عدالت از شنبه راه اندازی شده که افراد می توانند مشکلات خود را از این سامانه پیگیری کنند.

پوری حسینی در رابطه با سامانه سهام عدالت گفت: سامانه سهام عدالت با آدرس samanese.ir در حال خاضر فعال بوده و بخش مربوط به صورتحساب از هفته آینده با کلید خوردن طرح به این سامانه افزوده خواهد شد.

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: افرادی اگر در خارج کشور باشند، امکان دسترسی به سامانه برای آنها وجود ندارد و باید تماس از داخل کشور باشد؛ ضمن اینکه اگر کسی نتوانست وارد سامانه شود باید فیلترشکن را غیرفعال کند.

پوری حسینی با اشاره به هزینه بالای سامانه هدفمندی برای ارائه خدمات به همه مشمولین تصریح کرد: امکان اینکه همه ۵٠ میلیون نفر همزمان وارد سامانه شوند اگرچه فراهم است ولی هزینه را بالا می برد و بنابراین یک ترتیبی لحاظ کرده ایم به این صورت که اگر پانزده اسفند کار را شروع کردیم، کسانی که سمت راست کدملی شان پنج است می توانند وارد شوند؛ ۱۶ اسفند کسانی که سمت راست کدملی شان شش است می توانند وارد شوند و همینطور الی آخر. بنابراین به هر ترتیبی که پیش می رویم افراد خاصی اجازه ورود دارند.

وی در این باره ادامه داد: دو میلیون نفر در مرحله اول شناسایی شدند و سازمان خصوصی سازی برای آنها دعوتنامه فرستاد؛ پس فرم همراه مدارک باید تکمیل شود تا ثبت نام قطعی باشد؛ اما اگر فردی دعوتنامه را دریافت نکرده یا دعوتنامه را به همراه مدارک تحویل نداده باشد، ثبت نام قطعی نیست و بعدا در مورد آنها تصمیم گیری می شود.

رئیس سازمان خصوصی سازی در خصوص مشمولین فوت شده بیان کرد: اگر کد ملی متوفی وارد سامانه شود، بعدا به وراث اعلام خواهد شد که چه مراحلی باید انجام دهند.

پوری حسینی توضیح داد: ورقه های ثبت نام اگر گم شده باشد اشکالی ندارد و نیازی هم به آن برگه نیست و اگر متوفی یا تغییر اسمی اتفاق افتاده باشد شناسایی می‌شود. فقط کد ملی نیاز است و مشخصات شناسنامه ای باید در دسترس باشد، در عین حال نیازی به تایپ کردن هم نیست؛ هدف این است که در مدت زمان کوتاه با ایمنی بالا کار را پیش بریم.
رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: بنای ما بر این است در این مرحله کسانی که ثبت نام شده قطعی هستند سهام عدالت داده شود و بعد از تعیین تکلیف ۴٩ میلیون نفر، دولت در مورد مابقی افراد تصمیم خواهد گرفت البته ادعا نداریم که این افراد به روش منطقی و علمی انتخاب شده اند.

پوری حسینی گفت: امیدواریم بعد از تعیین تکلیف مشمولان فعلی به آنها هم سهام بدهد. در مورد سود باید گفت کم یا زیاد سودی که شرکتهای مشمول سهام عدالت در تیرماه ٩۶ تولید می کنند متعلق به مشمول است اما سهام عدالت در زندگی افرادی که درامد پایینی دارند، از این پس اثرگذار خواهند بود.

وی در خصوص انتقاد معاون اول رییس جمهور از عملکرد خصوصی سازی گفت: چند روز قبل از شورای عالی اصل ۴۴، جلسه ای در حضور رهبری برگزار شده بود؛ البته ما هم ناراضی هستیم و مقاومت ها جدی است نمونه آن هم پالایشگاه کرمانشاه است که چهار بار مزایده برای آن برگزار شده ولی مشتری نداشته است و الان در بار چهارم کسی برنده شده و ما را تهدید می کنند که ما امنیت و شهر را به هم می ریزیم؛ جایگاه این تهدیدها در اصل ۴۴ کجاست در حالیکه این اظهارنظر مقابله با امنیت عمومی است در حالیکه مملکت بی صاحب نیست.

رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: کشور نباید اینقدر برای خصوصی سازی هزینه بدهد ما گله مند هستیم و با هر هزینه ای، خصوصی سازی را انجام می دهیم.

پوری حسینی گفت: ۴٠٠ دستگاه روی دست ما مانده است در حالیکه این آسیب مهمی است این در حالی است که هر جایی مزایده می گذاریم همه می گویند به ثمن بخث می فروشند؛ برخی در مجلس قانون اصل ۴۴ را مطالعه نکرده اند در حالیکه به آنها می گوییم حرمت قانون را نگه دارید.

وی گفت: برخی نمایندگان می گویند اگر فلان بنگاه را واگذار کنید من خودم را آتش می زنم این حال و روز خصوصی سازی است.

پوری حسینی افزود: خصوصی سازی خوب آن است که مدیریت را به بخش خصوصی واگذار کند، این در حالی است که در ایران مالکیت منتقل شده ولی مدیریت دولتی باقی مانده است.

وی با بیان اینکه روزی روزگاری باشگاه های پرسپولیس و استقلال واگذار خواهند شد اما فعلا تا این لحظه هیچ مصوبه یا تصمیمی برای لغو مصوبه دولت در عدم واگذاری این دو باشگاه صورت نگرفته است.

پرداخت سود سهام عدالت قطعی شد

معاون وزیر اقتصاد از پرداخت سود سهام عدالت به میزان هر نفر ۵۵۰ هزار تومان خبر داد و گفت: این سود بین ۴۷ میلیون ایرانی تقسیم خواهد شد.

عبدالله پوری حسینی امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران درباره مرحله بعدی ثبت نام از متقاضیان سهام عدالت گفت: در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.

معاون وزیر اقتصاد با اعلام اینکه تاکنون ۱۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از محل سود سهام عدالت به خزانه واریز شده است افزود: پیش بینی می شود این رقم به ۲۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بالغ شود. در نهایت برنامه ریزی شده تا ۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بین ۴۷ میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت تقسیم شود.

پوری حسینی ادامه داد: بر این اساس، برای هر نفر از مشمولان سهام عدالت سودی به میزان ۵۴۰ تا ۵۵۰ هزار تومان سود تعلق می گیرد. در عین حال،‌ سود سهام عدالت پرداختی به دو دهک اول جامعه به میزان ۱,۷ برابر یعنی رقمی بین یک میلیون و ۶۰۰ تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خواهد بود.

رییس سازمان خصوصی سازی تاکید کرد: به صورت کلی وضعیت سهام عدالت تا پایان سال ۹۵ مشخص خواهد شد. در مورد آزادسازی سهام عدالت و اینکه چه زمانی لایحه آن به امضای رییس جمهور می رسد، باید گفت دفتر رییس جمهور و یا دولت در این زمینه اطلاع رسانی می کند.

وی درباره برخی اخبار پیرامون تعیین تکلیف سهام عدالت در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ گفت: من کسی را نسبت به اینگونه تحلیل ها، پیش داوری ها و حدس ها ملامت نمی کنم شاید این پیش داوری ها به خاطر این باشد که در گذشته اینگونه اتفاقات افتاده است.

پوری حسینی از تصویب مصوبه شورای عالی اصل ۴۴ در ۱۵ آبان ماه سال جاری سخن گفت و افزود: مصوبات با یکماه تاخیر به ما ابلاغ شده در حالی که اولین مصوبه سهام عدالت مربوط به فروردین ماه سال ۸۵ بود و بر این اساس امسال فرصتی است که سود سهام عدالت به مشمولان اختصاص یابد.

معاون وزیر اقتصاد بیان داشت:‌ طبق اجازه قانونگذار در پایان ۱۰ سال اگر ثمن سهام از محل سود تعبیه نشده باشد به مشمولان ۶ ماه فرصت داده می شود که از جیب خود بپردازند تا سهام را از آن خود کنند. سال ۹۴ دهمین سال اجرای طرح واگذاری سهام عدالت بود که در این مدت مشمولان بستانکار شدند، این در حالی است که در این مدت باید نیمی از پول به خزانه واریز می شد که انجام گرفت؛ بنابراین اگر کسانی نقدی به زمان اجرای این طرح دارند باید جدا از مباحث سیاسی،‌ تحلیل و نقد انجام شود.

وی اضافه کرد: با اتمام سال ۹۵ حساب شرکت ها در تیرماه بسته می شود و طبق قانون تجارت ۸ ماه زمان برای شفاف سازی شرکت ها نیاز است، بنابراین پایان اسفندماه ۹۵ وضعیت شرکت ها مشخص خواهد شد. به هر حال زمانبندی ها بر اساس قانون است و در اختیار سازمان خصوصی سازی نیست و ارتباطی هم به انتخابات ندارد.

پوری حسینی درباره شناسایی دهک های درآمدی عنوان کرد:‌ شناسایی دهک های درآمدی به روش علمی قابل انجام نبوده است و بنابراین بر اساس دهک های جمعیتی شناسایی انجام شده است. مثلا مشخص نیست که کارمندان و بازنشستگان جز شش دهک اول مشمول طرح هستند یا خیر؟ در چنین فضای ابهام‌آمیزی چگونه می توان عملکرد سازمان را زیر سوال برد.

وی با اشاره به مصوبات شورایعالی اصل ۴۴ مبنی بر اینکه هر کسی که در سبد سهام عدالت است مشمول دریافت آن است؟ گفت: برخی از افراد شناسایی نشده اند و بر اساس دستور و مصوبه این شورا اگر به ناحق برخی از این افراد ثبت نام نشده اند و جا مانده اند، باید ثبت نام شوند. بر این اساس به سازمان خصوصی سازی اجازه داده شده است که پیشنهادهای خود را به شورا ارائه دهیم.

رئیس سازمان خصوصی سازی از اجازه شورا برای بررسی ثبت نام ۳۱ میلیون نفر از جمبعت کشور که در طرح سهام عدالت ثبت نام نکرده اند خبر داد و عنوان کرد:‌ از ۱۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی که به خزانه بابت سود سهام عدالت واریز شده است ۶۷ درصد در مدت زمان سه سال گذشته بوده است.

وی از تخفیف ۵۰ درصدی بابت واریز سود سهام عدالت در دهک اول مشمولین طرح خبرداد و عنوان کرد:‌ همچنین وضعیت سهام عدالت فوت شدگان و وراث آنها مشخص خواهد شد.

پوری حسینی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: شرکت هایی که باید سهامشان به سهام عدالت اختصاص یابد باید بورسی و گروه دومی باشند که این مصوبه رعایت نشده است. ارزش روز پرتفوی سهام عدالت ۶۷ هزار میلیارد تومان است.

معاون وزیر اقتصاد در مورد وضعیت بانکهای مشمول سهام عدالت که نمادشان در بورس بسته است؟ گفت: مجامع بانکها با تاخیر بزگرار شد. برخی از بانکها نامه ای به سازمان ارسال کرده اند که در آن وضعیت افزایش سرمایه شان مشخص شده است. سودی که این بانکها به ما اعلام کرده اند کمتر از انتظار بوده است.

وی بیان کرد: شرکت های سرمایه گذاری استانی خود دارای مجمع، هیات مدیره و غیره هستند و اقدامات این شرکت ها را نباید به حساب سازمان خصوصی سازی گذاشت، این سازمان دخالتی و ارتباطی با این شرکت ها ندارد و فقط بعضا مصوباتشان را برای ما ارسال می کنند تا ما مطلع باشیم. اگر از طرف این شرکت ها در گذشته نماینده ای معرفی شده و در شرکت های سرمایه پذیر سمتی دارند، سازمان خصوصی سازی دخالتی در این موضوع نداشته است.

پوری حسینی به مشمولان سهام عدالت توصیه کرد که اگر پولی ندارند بابت واریز به حساب دولت که این سهام به آنها تعلق گیرد، قرض نکند و یا پول سود دار از کسی نگیرند زیرا این میزان سهام عدالت کفاف پول قرض کرده آنها را هم نمی‌دهد.

جزییات خبر پرداخت سود سهام عدالت تا آخر سال 95

میزان سود سهام عدالت مشخص شد/ سهام عدالت به وراث می رسد؟

میر علی اشرف پورحسینی معاون و رئیس کل سازمان خصوصی سازی در خصوص آخرین وضعیت سهام عدالت و واگذاری آن به مردم اظهار داشت: شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ در پانزدهم آبان ماه سال جاری مصوبه اجرایی برای ساماندهی و آمادگی آزادسازی سهام عدالت را ابلاغ نمود که بر اساس آن همه ۴۹ میلیون نفر از افراد ثبت نام شده تا قبل از سال ۹۴ مشمول دریافت سهام عدالت می شوند.

وی تصریح کرد: دو دهک اول درآمدی یعنی افرادی که تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی یا روستاییان فاقد شغل هستند اگر در زمان آزادسازی وضعیت گذشته را نداشته باشند، مشمول مال تخفیف برای سهام خود نخواهند شد،اما اصل سهام عدالت را دریافت خواهند کرد؛ همچنین کلیه ۶ دهک انتخاب شده در طول دوره ۱۰ ساله که حدودا به ۴۹ میلیون نفر می‌رسند و حتی افرادی که وضعیت فعلی آنها بالاتر از ۶ دهک درآمدی باشد نیز مشمول دریافت سهمیه خواهند شد.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی در خصوص افرادی که طی این مدت فوت کردند، اظهار داشت: سهام عدالت افراد فوتی به وراث واگذار خواهد شد اما طبق برنامه ریزی های انجام شده سهام عدالت برای افراد زنده به صورت اینترنتی واگذار شده و پس از آن وراث میتوانند به صورت حضوری مراجعه کرده و سهام عدالت را دریافت کنند.

پوری حسینی در خصوص سهم هر فرد از سود سهام عدالت اظهار داشت: به طور کلی تا کنون ۱۸ هزار و میلیارد تومان سود به خزانه واریز شده که پیش بینی می شود این میزان تا ۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد که این میزان پس از تقسیم به کل افراد مشمول دریافت سود سهام عدالت که ۴۷ میلیون نفر هستند (خانوار های بالای ۵ نفر به اندازه همان ۵ نفر سود می برند)، هر فرد بین ۵۴۰ تا ۵۵۰ هزار تومان سود دریافتی خواهند داشت.

وی یادآور شد : افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی یا به طور کلی دو دهک پایین درآمدی دو برابر میزان سود را دریافت خواهند کرد که در حدود یک میلیون تومان است.

گردآوری: پورتال وهاران www.vaharan.ir

(Visited 1 times, 1 visits today)




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جزییات خبر پرداخت سود سهام عدالت تا آخر سال ۹۵»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..