وی ادامه داد: مردم تهران در ۱۲ سال اخیر 1.3 عمر خود را در هوای ناسالم سپری کردهاند و باید برای رفع این مسئله برنامه ریزی همه جانبهای صورت گیرد.
مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: امروزه دانشگاهها نیز به عنوان عاملی جدید در نوآوری مطرح میشوند چرا که آنها ظرفیت تولید تکنولوژی را با فعالیت اساتید، دانشجویان، کارآفرینان و تعامل دانشگاه با سازمانها دارند. بنابراین دانشگاهها تکنولوژی و ایده تولید کرده و اختراع و نمونههای آزمایشگاهی ایجاد میکنند و سپس با شرکتها و سرمایهگذاران کار میکنند و آن تکنولوژی را اجرایی کرده و روانه بازار میکنند.
حسینی بیان کرد: ما به یک نگاه جدید در مدیریت کلان تکنولوژی نیاز داریم که لزوما بر سازمان متمرکز نشده باشد، بلکه باید حوزه آن گستردهتر شده باشد.
وی تصریح کرد:اینجا جایی است که ما از مشارکت استفاده میکنیم و تریپل هلیکس ایدهایست که مشارکت دانشگاه و دولت را در برنامهریزیها به عنوان عملگر نوآوری مد نظر قرار میدهد. دانشگاهها همانطور که گفته شد مکان آموزش، تحقیق و تولید تکنولوژی و سپس تجاریسازی آن از طریق ساختارهای مشخصی مانند دفتر انتقال تکنولوژی ([ ۲]TTO) انجام میشود.
مدیر عامل شرکت کنترل آلودگی هوای تهران اضافه کرد:اما لازم است دولت نقشهای فعالتری با سرمایهگذاری مستقیم در پروژههای مشترک بین دانشگاه و صنعت ایفا کند که مفهوم دولت به عنوان یک کارآفرین را محقق میسازد. به این ترتیب نقش دولت از انفعال به نقش فعال تغییر میکند و لازم است صنایع دانش بنیان را تقویت کنیم.
حسینی گفت:با توجه به اینکه خودروهای دیزلی برخلاف خودروهای بنزین سوز قابلیت تنظیم موتور ندارند، باید استاندارد معاینه فنی خودروهای سنگین افزایش یابد.
حسینی افزود : مطالعاتی که در زمینه میزان تولید آلودگی هوا انجام دادیم، نشان داد که 15 درصد از منابع آلودهکننده هوا از منابع ساکن بوده و 85 درصد از منابع متحرک آلودهکننده هوا که شامل خودروها و موتورسیکلتها میشود، است.
وی یادآور شد: در این برنامه دو روزه، مباحثی، چون آزمون خودروهای دیزل فیلتردار، تعمیر و نگهداری ناوگان برای آلایندگی، ابزارهای آزمون در آلایندگی خودروهای دیزل و مخاطرات خودروهای فیلتردار مورد بحث و بررسی کارشناسان این حوزه قرار گرفت.
انتهای پیام/