تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جوش زدن پای نوزاد، تقصیر پوشکه؟

جوش در ناحیه پوشک بسیار متداول است و به خاطر اینکه ناحیه پوشک پوشانده شده است و مرطوب باقی مانده است اتفاق می افتد.

جوش در ناحیه پوشک بسیار متداول است و به خاطر اینکه ناحیه پوشک پوشانده شده است و مرطوب باقی مانده است اتفاق می افتد. پوست مرطوب آسان تر تحریک می شود، به خصوص با تماس مکرر یا طولانی با مدفوع و ادرار. در نتیجه پوست قرمز، متورم و خشک می شود. این اختلال در نوزادان بزرگتر که کل شب را می خوابند متداول تر است (به خاطر تعویض کمتر پوشک) یا بعد از بیماری اسهال.

آیا این اختلال دردناک است؟

زمانی که قرمز و خشک است می تواند بسیار حساس باشد. پوست دردناک باید به آرامی و به سادگی با حداقل کرم ها یا محصولات دیگر مراقبت شود. کهنه های پوشک موقعی که روی پوست تحریک شده به کار می رود سوزش ایجاد کند بنابراین استفاده از یک پارچه نرم برای تمیز کردن پوست بهتر است. نشاندن کودک در وان آب گرم راه دیگر تمیز نگه داشتن این ناحیه است و می تواند آرامش بخش باشد اما حتی آب ممکن است سوزش ایجاد کند، اگر پوست به شدت متورم شده باشد. از آنجایی که مالش یا لمس پوست اذیت خواهد کرد، کرم ها باید به آرامی به صورت یک لایه ضخیم بدون مالش استفاده شود.

چقدر این بیماری واگیر دار است؟

این اختلال واگیردار نیست. حتی اگر عفونی شده باشد عامل آن قارچ نیست.

اگر به دنبال آن بیمار اسهال داشته باشد، ویروس یا باکتری که اسهال را ایجاد کرده است می تواند به دیگران منتقل شود.

درمان برای این شرایط چیست؟

مهم ترین مسئله تمیز و خشک نگه داشتن ناحیه است. پوشک ها باید اغلب عوض شود و کودک نباید پوشک کثیف داشته باشد. پوست باید از تماس با رطوبت حفظ شود. این کار به بهترین راه با استفاده مکرر و فراوان از لایه ضخیم زینک اکسید یا کرم پوشک با پایه ی  وازلین (هرچه ضخیم تر بهتر است) برای استفاده به عنوان مانع حفاظتی به دست می آید.

چه مدت جوش ها باقی خواهد ماند، زمانی که درمان مناسب را شروع کنم؟

جوش های خفیف ناحیه ی پوشک در چند روز بهبود پیدا خواهد کرد اما جوش های شدید تر می تواند برای چند هفته باقی بماند به خصوص اگر اسهال وجود داشته باشد.

آیا اسکاری باقی می ماند؟

اسکار غیر متداول است حتی بعد از بدترین جوش های ناحیه ی  پوشک اما این مشکل ممکن است چند هفته (تا چند ماه) طول بکشد تا قرمزی پوست کاملا برطرف شود.

چه کاری می توان برای پیشگیری از عود مجدد این شرایط انجام داد؟

استفاده منظم از کرم های ناحیه ی  پوشک به عنوان مانع حفاظتی و دستمال های پاک کننده ای که بدون عطر و الکل هستند، مفید است. همینطور کودکانی که در کل شب می خوابند نباید با بطری شیر به تخت فرستاده شوند. برای اینکه شب جای خود را کثیف نکنند و  بهتر است که بطری آخر حداقل یک تا دو ساعت قبل از خواب داده شود و پوشک بلافاصله قبل از رفتن به تخت عوض شود. همینطور با اولین علامت اسهال، دفعات تعویض پوشک را بیشتر کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جوش زدن پای نوزاد، تقصیر پوشکه؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..