تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ساده اما رقیب هوشمندها!

تا قبل از روی کار آمدن گوشی‌ها هوشمند همه کارهای خود از قبیل تماس گرفتن و پیام دادن را با همین گوشی‌های ساده انجام می‌دادیم. حالا اما اوضاع فرق کرده و همین گوشی‌های ساده هم پیشرفت کرده‌اند و اگرچه به پای ساده‌ترین گوشی هوشمند نمی‌رسند اما در کم‌ترین شکل ممکن می‌توان با آنها وارد دنیای اینترنت شد و موسیقی هم گوش داد.

از جمله این گوشی‌های ساده باید به گوشی‌هایی اشاره کرد که شرکت نوکیا می‌ساخت؛ گوشی‌هایی مانند نوکیا ۱۵۰، ۲۱۶ و ۲۲۲ و حتی گوشی‌های قدیمی‌تر که شامل نوکیا ۳۲۱۰، ۳۳۱۰ و ۵۱۱۰ می‌شدند. درست است که این قبیل گوشی‌ها اکنون خیلی ابتدایی و ناکارآمد به نظر می‌رسند اما یادمان باشد که زیربنای گوشی‌های هوشمند امروزی هستند.

مدتی است این شایعه درگرفته که پاره‌ای از شرکت‌ها خیال دارند تا دوباره دستی به سر و گوش گوشی‌های ساده و قدیمی خود بکشند و رهسپار بازارهای موبایل کنند اما خوب است بدانید که این حرف زیاد هم در حد شایعه نیست چون شرکت معتبری مانند HMD که چند صباحی است متولی تولید گوشی‌های موبایل با برند نوکیا شده است دست به کار بازسازی و یا به عبارت درست‌تر تازه‌سازی گوشی‌های ساده و قدیمی نوکیا شده و در این زمینه گوشی نوکیا ۳۳۱۰ را سر و سامان داده و به همایش جهانی موبایل سال ۲۰۱۷ آورده است.

این کار شرکت HMD شاید در نظر اول قدری خنده‌دار به نظر برسد و از خود بپرسید که چه کسی حاضر است تا با وجود انواع و اقسام گوشی‌های هوشمند دارای قابلیت‌های آن چنانی دوباره به سمت و سوی گوشی‌های قدیمی نوکیا برود اما خالی از لطف نیست اگر بدانید که در سال گذشته میلادی ۳۵ میلیون دستگاه گوشی‌ ساده نوکیا به فروش رفته است!

به زبان آمار و ارقام باید گفت که گوشی‌های ساده موبایل سهم ۸٫۹ درصدی از فروش را به خود اختصاص داده‌اند یعنی در مجموع ۳۹۶ میلیون گوشی موبایل ساده سال گذشته میلادی در سراسر جهان فروخته شده است و از این قرار چنین گوشی‌هایی تنها یک قدم با میزان فروش گوشی‌های سامسونگ فاصله دارند! اجازه بدهید شگفت‌زدگی شما را در این خصوص با این خبر کامل کنیم که نوکیا در سال ۲۰۱۵ میلادی ۹۰ میلیون گوشی ساده فروخته است و با این حساب در سال گذشته میلادی ۶۵ درصد افت فروش داشته است.

به هر تقدیر، صنعت ساخت و عرضه گوشی‌های ساده موبایل همچنان پر رونق است و درست به همین دلیل است که شرکتی مانند HMD به این فکر افتاده تا با تولید دوباره گوشی نوکیا ۳۳۱۰ منتها با اندکی تفاوت سهم خود را از چنین بازاری بگیرد.

درست است که گوشی‌های موبایل جدید به قدر کافی جالب توجه هستند و توانسته‌اند شرکت سامسونگ را بر قله پروفروش‌ترین‌ها قرار بدهند اما شرکت HMD نیز راهی را در پیش گرفته که بی‌شک از طریقی دیگر به موفقیت ختم می‌شود.

neowin

لینک کوتاه:




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ساده اما رقیب هوشمندها!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..