تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تاخیر در بارداری اول، عوارض

در مقاله‌ای که در انگلیس در نشریه کالج سلطنتی پزشکان متخصص زنان و زایمان انتشار یافته درباره خطرات روند به تاخیر انداختن بارداری در زنان هشدار داده شده است.
در این مقاله پزشکان همچنین ابراز نگرانی کرده‌اند که بسیاری از زنان هنوز به این نکته واقف نیستند که توانایی بارداری از 35 سالگی به بعد به سرعت کاهش می‌یابد.
پس از آن که تازه‌ترین آمار نشان داد که شمار زنانی که در سنین بالا دارای فرزند می‌شوند، به رقم بی‌سابقه‌ای رسیده، کالج سلطنتی متخصصان زنان و زایمان تیمی از پزشکان متخصص را مامور بررسی این موضوع کرد.
این کارشناسان خاطرنشان می‌کنند که برای زنی که بیش از 42 سال دارد، موفقیت باردار شدن از طریق IVF ( لقاح خارج از رحم) تنها پنج درصد است در حالی که برای زنی که کمتر از 35 سال دارد احتمال این موفقیت 31 درصد است.
علاوه بر این، به گفته این کارشناسان، شماری از زنانی که در سنین بالا باردار می‌شوند با مشکلاتی برخورد می‌کنند. به طور مثال تعدادی از این مادران با خطر ابتلا به بیماری دیابت و پره اکلامپسی (اختلال چند ارگانی) در حین بارداری روبرو می‌شوند.
ماندیش جاندال، یکی از پزشکانی که در تهیه مقاله مورد بحث شرکت داشته می‌گوید: اگر به مادرانی که بیش از 35 سال دارند نگاه کنید می‌بینید در اواسط دهه 1980 تعداد زنان بالای 40 سالی که باردار می‌شدند، هشت درصد کل زنان باردار بود در حالی که اکنون این رقم بیش از دو برابر شده و به 19 درصد رسیده است.
ماندیش جاندال می‌افزاید: یکی از دلایل به تاخیر انداختن بارداری ممکن است این باشد که زنان تحت تاثیر شخصیت‌های مشهور و جنجالی قرار می‌گیرند که در سنین بالا باردار می شوند. بسیاری از زنان جوان مجلاتی را می‌خوانند که بر این مسائل تاکید می‌کنند. متاسفانه رسانه‌های گروهی مشکلات بارداری در سنین بالا را انتشار نمی‌دهند.
خطرهای پزشکی برای زنان باردار بالای 40 سال 2 تا پنج برابر این گونه خطرها برای مادرانی است که 20 تا 30 ساله‌اند.
ولی کسانی هستند که معتقدند در تمرکز بر روی خطرات بارداری تغییرات مهم و عمیق اجتماعی که شکل زندگی زنان را تعیین می‌کند در نظر گرفته نشده مانند فرصت‌های بیشتر برای زنان در جهان کار و انتظار استقلال مالی.
فرانک فوردی، استاد جامعه شناسی در دانشگاه کنت در بریتانیا، معتقد است جامعه خود را با تغییر واقعیت‌ها وفق نداده است.
فرانک فوردی می‌گوید: خود من فکر نمی‌کنم مشکل بزرگی وجود داشته باشد. اگر به آمار نگاه کنید می‌بینید که بارداری تاکنون هیچ وقت مانند زمان حال بی‌خطر نبوده است. ما دارای سیستم پزشکی بسیار خوبی هستیم که می‌تواند خطرات را برای زنانی که در سنین 35 یا 36 سالگی صاحب فرزند می‌شوند به حداقل برساند. در همین حال کسانی هستند که می‌گویند باید تسهیلاتی فراهم آورده شود که امکان مادر شدن برای زنان در سنین پائین‌تر افزایش یابد.
این عده می‌گویند؛ دولت باید به زنان شاغل این امکان را بدهد که در صورت مادر شدن برای مدتی کار نکنند تا بتوانند با خیال آسوده صاحب فرزند شوند. علاوه بر این، دادن مرخصی به شوهران برای نگاهداری از نوزاد می‌تواند از فشار بر روی زنانی که می‌خواهند قبل از بچه‌دار شدن حد اکثر پیشرفت کاری را داشته باشند، بکاهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تاخیر در بارداری اول، عوارض»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..