تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تظاهرات حامیان «اوباماکر»در آمریکا

مردم آمریکا در پی رای مجلس نمایندگان به لغو برنامه درمانی رئیس جمهوری سابق موسوم به «اوباماکر»، در شهرهای مختلف از جمله واشنگتن تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری بسیج، در پی رای مجلس نمایندگان آمریکا به لغو برنامه درمانی اوباما موسوم به «اوباماکر»، شماری از مردم این کشور شب گذشته در مخالفت با این تصمیم و حمایت از طرح رئیس جمهوری سابق در مقابل کاخ سفید تظاهرات کردند.

شرکت کنندگان در این  تظاهرات که در پشت موانع و سیم‌های خاردار ایجاد شده در مقابل کاخ سفید برگزار شد، شعارهایی در مخالفت با لغو برنامه درمانی اوباما سر می‌دادند.

این تجمع به دعوت سناتور «ساندرز» برای حمایت از برنامه خدمات درمانی یا بیمه درمانی اوباما موسوم به «اوباماکر» و در اعتراض رای سنا و مجلس نمایندگان آمریکا به لغو این طرح برگزار شد، همزمان در چندین شهر دیگر آمریکا، مردم در مخالفت با لغو آن به خیابان‌ها ریختند.

شرکت کنندگان در تظاهراتی که در مقابل کاخ سفید برگزار شد، دست‌نوشته‌ها و پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود : «طرح درمانی را حفظ کنید, بیمه درمانی حقوق بشر است,در مقابل فاشیست استقامت کنید - رای خود به ترامپ را پس بگیرید، بدون طرح درمانی اوباما مردم خواهند مَُرد, مریض‌ها نه سیاستمداران, فاشیست را نفی کنید و ترامپ را جایگزین کنید, برای آمریکا کار کن , بیمه درمانی حق ما است نه اینکه امتیاز است, خدمتکار مردم باید به مردم کمک کند, فساد ریشه دوانده , ترامپ و بنن را استیضاح کنید حالا , دروغگو ! تو هیچ طرحی نداری».

یکی از شعارهای معترضان : بهداشت و درمان، حقوق بشر است.

یکی از معترضان گفت: «طرح درمانی اوباما اجازه می‌داد شهروندانی که سال‌‌ها بیمار بودند، به راحتی بیمه درمانی شوند، فقط این طرح بود که شرکت‌های بیمه را وادار می‌کرد، افرادی را که بیماری‌های مزمن و حاد دارند، تحت پوشش بیمه قرار دهد، اما آقای ترامپ ادعا دارد که طرح اوباما بد است ! باید از او سوال شود که چه طرح بهتری دارد ؟ وی اصلا طرحی ندارد و فقط در حال خرابکاری است و طرح سازندگی ندارد».

یکی از شعارهای معترضان : بدون برنامه خدمات درمانی، مردم خواهند مُرد

این معترض تصریح کرد :« ما مردم در راه کسب حقوق خود استقامت خواهیم کرد و آرام نخواهیم نشست ».

پس از آنکه سنای آمریکا به لغو طرح ملی خدمات درمانی اوباما رای داد، این بار اعضای مجلس نمایندگان آمریکا نیز با 227 رای موافق در برابر198 رای مخالف با لغو این طرح موافقت کردند. طرح بیمه و خدمات درمانی اوباما به عنوان یکی از میراث‌های وی شناخته می‌شود که بیش از 20 میلیون آمریکایی فاقد بیمه درمانی را تحت پوشش خدمات درمانی قرار داد.

در تظاهرات روز شنبه درب شمالی و نمای درب روبرویی کاخ سفید مانند قلعه شده است، سیم‌های خاردار همچنان برچیده نشده است به طوری که کاخ سفید همچون قفسی شده که مردم باید از پشت این سیم‌ها تظاهراتکنند به نظر می‌رسد پلیس مخفی آمریکا و مدیران کاخ سفید خیلی راحت با این وضع جدید حفاظت کاخ سفید کنار آمده‌اند.

در این تظاهرات، ده‌ها نفر از پزشکان و پرستاران شرکت کرده بودند که از ترس انتقام شرکت‌های درمانی از مصاحبه و حتی عکس گرفتن خودداری می‌کردند. 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تظاهرات حامیان «اوباماکر»در آمریکا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..