تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اجرای ۱۸۷ مراسم عزاداری در سوگواره یاس نبوی خراسان رضوی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار گفت: همزمان با ایام شهادت ام ابیها، حضرت فاطمه (س)، در راستای ترویج فضایل، سیره فاطمی و اقامه عزای حضرت زهرا (س)، ۱۸۷ مراسم عزداری در قالب سوگواره یاس نبوی در ۸۳ بقعه متبرکه استان خراسان رضوی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این ویژه برنامه در ۲۲ شهرستان برگزار می‌شود، افزود: سوگواره یاس نبوی در شهرستان‌های سبزوار، خوشاب، بجستان، چناران، تربت جام، رشتخوار، طرقبه شاندیز، مشهد، بردسکن، نیشابور، کاشمر، داورزن، قوچان، قوچان، گناباد، تربت حیدریه، جوین، جغتای، کلات، خلیل آباد، درگز، مه ولات و زاوه برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به اینکه در این ایام ۶۳ مبلغ مذهبی در بقاع متبرکه استان به معرفی شخصیت و سیره زندگی این بزرگوار می‌پردازند، گفت: برپایی ۶۷ نماز جماعت ظهر و عصر در ظهر روز شهادت، ۳۱ نمایشگاه و ۴۵ غرفه مشاوره وقف، برگزاری ۵ همایش رهروان یاس نبوی، ۶۹ برنامه قرائت زیارتنامه فدکیه و خطبه حضرت زهرا (س) و برگزاری ۳۰ مراسم شام غریبان از برنامه‌های سوگواره یاس نبوی است.

حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده افزود: براساس اجرای نیات واقفان در ۳۲ بقعه متبرکه، عزاداران اطعام می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری دو برنامه شاخص درایام سوگواره یاس نبوی استان خراسان رضوی، گفت: ویژه برنامه شاخص سوگواره یاس نبوی همزمان با روز شهادت حضرت زهرا (س)، با سخنرانی آیت ا... سیداحمد حسینی خراسانی، عضومجلس خبرگان رهبری و برگزاری مراسم عزاداری با حضور زائران در آستان مقدس امامزاده شعیب (ع) سبزوار انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: آیت ا... حسینی خراسانی، صبح روز جمعه نیز در مراسم دعای ندبه در مصلی داورزن در جمع عزاداران فاطمی به سخنرانی می‌پردازد.

حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده در ادامه با اشاره به اینکه در استان خراسان رضوی کمتر از یک درصد موقوفات با نیت حضرت زهرا (س) می‌باشد، گفت: با توجه به این موضوع موقوفه‌ای جمعی بنام《مهرفاطمی》به صورت قرض و دریافت وام ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه برای این طرح ۳۲۰ هزار سهم که هر کدام ۵۰ هزار تومان قیمت دارد، در نظر گرفته شده تا عموم مردم بتوانند در این وقف گروهی سهیم شوند، افزود: این موقوفه در زمینی به مساحت حدود یک هزار متر مربع و با زیربنایی حدود پنج هزار و ۶۰۰ متر مربع در هفت طبقه، دارای ۱۴ واحد تجاری، ۲۸ واحد اقامتی و ۲ طبقه پارکینگ می‌باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه برای کلیه افرادی که در این طرح مشارکت داشته باشند وقف‌نامه و سند وقف تنظیم خواهد شد، گفت: درآمد و عواید این موقوفه صرف حمایت و کمک به هزینه‌های برگزاری اجتماع عزاداران فاطمی در شهادت حضرت زهرا (س) در مشهد، حمایت و کمک به هزینه مراسم جشن ولادت حضرت زهرا (س) در مشهد، حمایت و کمک به هزینه برنامه‌های ترویج فرهنگ فاطمی اعم از تحقیق و پژوهش، آموزش، نشر و تولید کتاب و سایر آثار فرهنگی و همچنین ترویج فرهنگ وقف حضرت فاطمه زهرا (س) به تشخیص متولیان خواهد شد.

گفتنی است سوگواره یاس نبوی از ۸ لغایت ۱۲ اسفند ماه همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در سراسر کشور برگزار می‌شود که امامزاده‌ها و بقاع متبرکه میزبان این سوگواره هستند.

انتهای پیام//ف. ج.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اجرای ۱۸۷ مراسم عزاداری در سوگواره یاس نبوی خراسان رضوی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..