تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




واحد جدید بنزین سازی پالایشگاه نفت بندرعباس در آستانه راه اندازی

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومي شركت پالايش نفت بندرعباس، واحد تصفيه نفتا(NHT- Naphta Hydro Treating) به عنوان تامين كننده خوراك بخش بنزين سازي و براي حذف تركيبات آلي نيتروژن دار، گوگرد دار، اكسيژن دار، اشباع هيدروكربورهاي غير اشباع ( اولفيني) و حذف سموم اضافي مانند آرسنيك و سرب كه براي بخش بنزين سازي مضر است تعبيه شده است.

مديرعامل شركت پالايش نفت بندرعباس گفت: واحد بنزين سازي طرح افزايش ظرفيت را مي توان به چهار بخش تصفيه نفتا، اكتان افزا، احياء كاتاليست و تثبيت كننده تقسيم كرد كه در فاز نخست بخش تصفيه نفتا(NHT) به بهره برداري رسيد و ديگر بخش هاي اين واحد نيز در مرحله راه اندازي قرار دارد.

مهندس نامور با بيان اينكه طرح افزايش توليد بنزين از طرح هاي مهم كشور و از مصاديق بارز اقتصاد مقاومتي در سياست هاي كلان كشور است، افزود: به منظور تحقق اين رويكرد و رفع نياز كشور، جلوگيري از خام فروشي و توسعه ظرفيت پالايشي، حفظ منافع ملي و بهره گيري از سرمايه گذاري هاي انجام شده با همت كاركنان متعهد و انجام برنامه ريزي دقيق و منسجم در فاز نخست واحد تصفيه نفتا راه اندازي شد.

وي با اشاره  به انجام برنامه ريزي های لازم جهت تسريع در روند عمليات اجرايي پروژه گفت: با توجه به اهميت راه اندازي طرح افزايش ظرفيت بنزين، در ماه هاي اخير تيمي متشكل از كاركنان و متخصصان پالايشگاه نفت بندرعباس در اين طرح حضور يافتند و در دو شيفت كاري به شكل تمام وقت و حتي در روزهاي تعطيل در كنار کارکنان پيمانكار مشغول به فعاليت شدند.

مدير عامل شركت پالايش نفت بندرعباس افزود: ظرفيت واحد جدید بنزین سازی 25 هزار بشكه در روز است كه موجب توليد روزانه سه ميليون ليتر بنزين با كيفيت مطابق با استانداردهاي يورو 4 و در نتیجه افزایش ظرفیت تولید بنزین پالایشگاه تا سقف 12 میلیون لیتر در روز می گردد.

مهندس نامور با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور راه اندازي واحد NHT گفت: به منظور راه اندازي اين واحد به عنوان واحد پيشرو، تمام مراحل آماده سازي از قبيل تامين آب، برق، بخار كه شامل تامين انواع بخار و آب مورد نياز، گاز مصرفي و همچنين راه اندازي كمپرسور كه از بخشهاي مهم اين واحد بود با موفقيت انجام شد.

وي با اشاره به اينكه هم اكنون اين واحد در مدار توليد قرار دارد، افزود: بخش هاي اكتان افزا، احياء كاتاليست و تثبيت كننده واحد بنزین سازی نيز در مراحل پاياني آماده سازي قرار دارند.

 مدير عامل شركت پالايش نفت بندرعباس از جمله عوامل تسريع در روند اتمام پروژه را مشخص نمودن حجم دقيق فعاليتهاي باقي مانده و تعيين تقدم و تاخر آنها و تهيه برنامه زمانبندي صحيح، تخصيص منابع مالي به صورت هدفمند و در راستاي تكميل فعاليت هاي اولويت دار، استقرار دفتر پيمانكار در سايت براي رفع مشكلات كارگاهي و اصلاح نقشه هاي اجرايي،  برگزاري جلسات روزانه و انجام كار مطابق با استانداردهاي لازم عنوان كرد.

مهندس نامور يكي از مهمترين ويژگي هاي پروژه افزايش ظرفيت و تفاوت آن با ديگر پروژه ها را اجراي كار و راه اندازي واحد هاي جديد عملياتي، توسط خود كاركنان پالايشگاه نفت بندرعباس بيان كرد و افزود: در بسياري از پروژه ها، پيمانكار پس از اتمام كار و راه اندازي واحدها  از سوي يك تيم راه انداز، كار را به شكل كامل در اختيار بهره بردار قرار مي دهد اما در اين طرح خود كاركنان پالايشگاه در حال آماده سازي و راه اندازي طرح افزايش ظرفيت هستند.

وي در ادامه با اشاره به اينكه حضور كاركنان پالايشگاه در اتمام و راه اندازي پروژه تجربه بسيار خوب و ارزنده اي است، تصريح كرد: طراحي مجدد، رفع اشكال و نصب پمپ خوراك واحد هاي جديد كه يكي از بخش هاي مهم و حياتي به منظور راه اندازي بود با همت و تلاش كاركنان و متخصصان پالايشگاه بندرعباس با موفقيت انجام شد.

مدير عامل شركت پالايش نفت بندرعباس گفت: آنچه مسلم است اجراي موثر، كارآمد، موفقيت آميز و همزماني راه اندازي واحد تصفيه نفتا (NHT) با ساير فعاليت هاي واحدهاي عملياتي، با برنامه ريزي، اعمال نظارت و كنترل دقيق، پايش مستمر و روزانه پيشرفت كار، شناسايي انحراف ها و ارائه راهكار براي تسريع در كار با حداكثر بهره گيري از پتانسيل هاي موجود و بسيج كليه امكانات شركت و با مشاركت، همكاري، همدلي و تلاش خستگي ناپذير كاركنان محقق شده است.

طرح افزايش ظرفيت تولید بنزین پالايشگاه نفت بندرعباس داراي 9 واحد اصلي است كه واحدهاي تصفيه نفتاي سنگين با ظرفيت 25 هزار بشكه در روز، واحد تصفيه نفتاي سبك با ظرفيت 21 هزار بشكه در روز، واحد تبديل كاتاليستي با ظرفيت 25 هزار بشكه در روز، واحد تصفيه نفت گاز با ظرفيت 50 هزار بشكه در روز و واحد بازيافت گوگرد با ظرفيت 120 تن در روز از واحد هاي مهم اين طرح به شمار می روند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «واحد جدید بنزین سازی پالایشگاه نفت بندرعباس در آستانه راه اندازی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..