تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




این روبات پینگ پنگ باز متحیرتان می کند

کد خبر: ۴۸۷۲۲۳

۶۷  بازدید

یک روبات ژاپنی توانسته رکورد جهانی گینس را برای مهارت‌های آموزشی به خود به دست آورد. نام این روبات را FORPHEUS گذاشته‌اند که مخفف عبارت انگلیسی «نخستین روباتی که می‌تواند تنیس روی میز آموزش بدهد.» است.

وبسایت یک پزشک - علیرضا مجیدی: پینگ پنگ، بازی ظریف و پیچیده‌ای است، مخصوصا اگر بخواهیم یک روبات را برای این بازی تربیت کنیم. در شرایطی که برای طراحی روباتی که قادر به برداشتن ساده اشیای مختلف باشد، مهندسان و طراحان باید سختی‌های زیادی را تحمل کنند، خلق یک روبات پینگ پنگ باز، به مراتب دشوارتر به نظر می‌رسد. این روبات پینگ پنگ باز، فراتر از صحنه‌های فیلم فارست گامپ، بازی می‌کند! 


اما حالا یک روبات ژاپنی توانسته رکورد جهانی گینس را برای مهارت‌های آموزشی به خود به دست آورد. نام این روبات را FORPHEUS گذاشته‌اند که مخفف عبارت انگلیسی «نخستین روباتی که می‌تواند تنیس روی میز آموزش بدهد.» است. این روبات،‌این مقام را به سبب هوش مصنوعی و توانایی‌های آموزشی خود به دست آورده است.

این روبات حسگرهای بینایی و تشخیص جهت حرکت دارد. دوربین‌های آن حرکت توپ پینگ پنگ را ۸۰ بار در ثانیه، پایش می‌کنند. اما سوای دنبال کردن توپ، این دوربین‌ها حرکات حریف یا همان فردی که می‌خواهد آموزش ببیند را هم دنبال می‌کند.

یک چیز جالبی این است که روبات می‌تواند با تابش نور به حریف آموزشی خود نشان بدهد که توپ در حال حرکت، کجا فرود خواهد آمد.

این روبات پینگ پنگ باز، فراتر از صحنه‌های فیلم فارست گامپ، بازی می‌کند! این روبات پینگ پنگ باز، فراتر از صحنه‌های فیلم فارست گامپ، بازی می‌کند!
الگوریتم‌ها و هوش مصنوعی روبات فورفئوس می‌توانند بازیکن‌ها را رتبه‌بندی کنند و بر اساس آن شیوه آموزش را تغییر دهند.

شرکت ژاپنی Omron این روبات را ساخته است و البته هدف اصلی آنها از ساخت این روبات آموزش پینگ پنگ نبوده، بلکه مسئله مهم‌تر هماهنگ کردن رابطه انسان- روبات بوده است.

در حال حاضر در واقع انسان است که به روبات تنیس و شیوه آموزش را یاد می‌دهد، اما ظرف ۲۰ سال آینده ممکن است به نقطه‌ای برسیم که در آن  یک روبات به روبات دیگر آموزش بدهد و حتی یک روبات، روبات دیگری را بسازد.

 

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

تبدیل اتومبیل به اسنوموبیل با Track N GO 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «این روبات پینگ پنگ باز متحیرتان می کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..