تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تعلل بانک مرکزی در استانداردسازی صورت‌های مالی بانک‌ها

به گزارش افکارنیوز،

اکبر سهیلی زاده در پرسش به سوالی در خصوص ایرادات بانک مرکزی به صورتهای مالی بانکها با بیان اینکه چندی قبل صورتهای مالی بانکها حسابرسی شده بود گفت: ایرادی که از سوی بانک مرکزی مطرح شده بود این بود که باید صورتهای بانکها مطابق با بندهای اعلام شده از طرف سازمان حسابرسی باشد.

مدیر عامل سازمان حسابرسی ادامه داد، نمی‌توان گفت بانکها در ارائه صورتهای مالی خود تخلفی مرتکب شده‌اند بلکه صورتهای ارائه شده دارای اشکال و عدم تطابق با نمونه های استاندارد سازمان بوده است. هرچند بندهای درخواست شده از سوی سازمان حتما روی میزان سود و زیان بانکها تاثیر گذار بوده است.

سهیلی زاده با بیان اینکه مشکل ایجاد شده در خصوص ارائه صورتهای مالی بانکها به عدم درخواست صورتهای مالی استاندارد طی 10 سال اخیر از سوی بانک مرکزی باز میگردد تاکید کرد، باید بپذیریم که شرایط تحریمی روی کارایی و منابع بانکها اثر گذاشته است، امروز شاهد آن هستیم که تصمیماتی که 20 سال قبل به بانکها تحمیل شده است اثر خود را نشان میدهد. بانکها نیاز بازسازی مالی دارند با این حال گزارشهای حسابرسی بانکها گزارشهای شفافی است  و اصرار بانکها مرکزی بر این است که بانکها همین امسال اصلاحات را در صورتهای مالی خود اعمال کنند که به این ترتیب احتمال منفی شدن تراز تعداد زیادی از بانکها دور از انتظار نیست.

مدیر عامل سازمان حسابرسی درباره شرکتهایی که مکلف به اجرای استاندارهای IFRSشده‌اند گفت: علاوه بر بانکها، شرکتهای بیمه ای که ترنول مالی انها بیضتر از مقدار مشخصی باشد مکلف و باقی شرکتهای بیمه به صورت اختیاری با این استاندارها هماهنگ خواهند شد. همچنین دو خودرو ساز اصلی کشور نیز باید صورتهای مالی سال 95 خود را بر مبنای IFRSتنظیم کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تعلل بانک مرکزی در استانداردسازی صورت‌های مالی بانک‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..