تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درمان سندروم تخمدان پلی کیستیک، غذاهای مفید

اغلب زنان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک به دنبال غذاهایی هستند که نباید بخورند و کمتر سراغ غذاهایی که باید بخورند می روند.

اغلب زنان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک به دنبال غذاهایی هستند که نباید بخورند و کمتر سراغ غذاهایی که باید بخورند می روند. آیا تا به حال به مواد غذایی مفید در این نوع سندروم فکر کرده اید؟ آیا می دانید چه نوع مواد غذایی برای شما با این نوع بیماری مفید است. می توانید لیستی از آنها را تهیه کنید. ما به شما کمک می کنیم تا با مواد غذایی مفید در سندروم تخمدان پلی کیستیک آشنا شوید، مواد غذایی که با آنها می توانید به جنگ با سندروم تخمدان پلی کیستیک بروید. این مواد غذایی عبارتند از:


1-مصرف خانواده توت ها مناسب برای سندروم تخمدان پلی کیستیک
خانواده توت ها جز میوه هایی با بیشترین مقدار آنتی اکسیدان هستند و به دلیل وجود همین آنتی اکسیدانها در بسیاری از بیماری ها از جمله سندروم تخمدان پلی کیستیک موثر هستند. با گنجاندن انواعی از توتها به برنامه غذایی خود با سندروم تخمدان پلی کیستیک مبارزه نمایید و بر این نوع بیماری غلبه کنید.

2- زنان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک از خوردن مغزها غافل نشوند
همه ما می دانیم که مغزها سرشار از پروتئین و چربی های خوب هستند و از اثرات مفید آنها در بیماری های مختلف آگاه هستیم. اما جالب است بدانید که مغزها در درمان سندروم تخمدان پلی کیستیک نیز موثر هستند. بر طبق جدیدترین مقاله منتشر شده در مجله تغذیه اروپا زنانی که به مدت 6 هفته از مغزهایی نظیر گردو و بادام استفاده می کردند سطح کلسترول بد خونشان به طور معناداری کاهش پیدا کرد. همچنین سطح قند خونشان پایین آمد و حساسیت سلولهای آنها نسبت به انسولین افزایش پیدا کرد. از دیگر فواید مغزها ایجاد تعادل در سطح هورمونی بدن زنان مبتلا به این نوع سندروم می باشد.

3- زنان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک مصرف ماهی را فراموش نکنند
امگا 3 موجود در ماهی اثرات بسیار خوبی را در درمان سندروم تخمدان پلی کیستیک دارد. بر طبق جدیدترین نتایج مطالعه منتشر شده در مجله تغذیه آمریکا، زنان مبتلا به این نوع سندروم که به مدت 6 هفته روزانه 1500 میلی گرم امگا 3 مصرف می کردند سطح هورمون های جنسی مردانه در این زنان کاهش پیدا کرد و حساسیت سلولهای این زنان نسبت به هورمون انسولین افزایش پیدا کرد. بنابراین از اثرات معجزه آسای ماهی های حاوی امگا 3 در بهبود بیماریتان غافل نشوید.

4- زنان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک اسفناج را در برنامه غذایی خود بگنجانند
اسفناج به دلیل داشتن فیبر فراوان و مواد مغذی نظیر اسید فولیک و آهن نقش موثری در سندروم تخمدان پلی کیستیک دارد و باعث بهبود باروری در زنان مبتلا به این نوع سندروم می شود. پس تنبلی نکنید از این نوع سبزی در سالاد های خود بیشتر استفاده کنید.

5- روغن زیتون بهترین روغن برای زنان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک است

بهترین روغن برای زنان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک روغن زیتون است. این نوع روغن به دلیل داشتن اسیدهای چرب تک غیر اشباع عامل موثری در پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی در زنان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک است.


6- چای نعناع یکی از بهترین نوشیدنی ها برای زنان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک است
بهتر است زنان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک هر روز چای نعناع مصرف نمایند. مصرف این نوع نوشیدنی باعث کاهش سطح هورمون تستوسترون شده و از ریزش مو در این زنان جلوگیری می نماید.
مصرف چای سبز نیز به زنان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک توصیه می شود زیرا چای سبز سبب بهبود متابولیسم در این افراد شده و به کنترل وزن آنها کمک می نماید و حساسیت سلولها نسبت به انسولین را افزایش می دهد و باعث  کاهش کلسترول خون (کلسترول بد خون) در زنان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک می شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درمان سندروم تخمدان پلی کیستیک، غذاهای مفید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..