تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روزنامه وقایع اتفاقیه:صداو

روزنامه وقایع اتفاقیه:صداوسیما با برنامه "هفت" به نیابت از چه کسانی با سینما می جنگد؟

فرهنگ > سینما - روزنامه وقایع اتفاقیه نوشت:

دعواي برنامه «هفت» و سينماگران درواقع، يک نبرد نيابتي است؛ نبرد صدا‌وسيماست با سينماي مستقل ايران که به منويات حضرات گردن نمي‌گذارد. بيرق اين نزاع هم امروز در دستان بهروز افخمي است. قبل‌ترها دست مرحوم سلحشور بود؛ يک وقتي هم جناب شورجه و طالب‌زاده و يک روز هم ده‌نمکي و و گاهي وحيد جليلي، محبوب رسانه ملي مي‌شدند تا بر پيکر نحيف سينماي ايران نيشي بزنند.

چرا؟ دليلش روشن و آشکار است. فرمان مديريت فرهنگي کشور وقتي از دست جناح محبوب رسانه ملي خارج مي‌شود، بايد تمام‌قد در برابر اين رويکرد متفاوت ايستاد؛ پس نزاعي که اين روزها «هفت» و افخمي ميدان‌دارش شده‌اند، مسئله تازه‌اي نيست.

رسانه ملي، اساسا سليقه اکثريت سينماگران ايران و آثارشان را نمي‌پسندد؛ نه فيلم‌ها را پخش مي‌کند و نه تيزرها را تا سينماي کشورمان از مهم‌ترين ابزار تبليغاتي در فضاي انحصاري تصويري محروم باشد. حالا اما سياست‌گذاران سيما ظاهرا به تحريم و بي‌اعتنايي به سينما هم قانع نيستند بلکه تمام‌قد به مصافش آمده‌اند. بهانه اين مجادله جديد چيست؟ داوري‌هاي جشنواره؟ اينکه به قول آقاي افخمي افتضاح بوده است؟ اينکه به فلان فيلم جايزه نداده‌اند يا کم داده‌اند يا بر‌اساس سليقه برگزيده‌اند و حق را پايمال کرده‌اند؟ اينکه در فرنگ، خانه و زندگي داشته و ملاحظه دارند تا فلان اثري که به مذاق غربي‌ها خوش مي‌آيد را پر و بال بدهند؟ و اين‌طور مي‌شود که نيت‌خواني و برچسب‌پراکني به‌جاي تحليل فني مي‌نشيند و فرمان را به دست مي‌گيرد.

302




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روزنامه وقایع اتفاقیه:صداو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..