تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زمین‌خواری ثروتمندان تهرانی در البرز

روز نو :

همزمان با انتشار این اظهارنظر که افراد ثروتمند و برخوردار به سمت شهرستان‌های ساوجبلاغ، جاده چالوس و طالقان به منظور ساخت ویلا و تصرف اراضی سوق پیدا می‌کنند که عدم نظارت کافی از سوی مسئولان باعث ساخت این بناها می‌شود، رئیس سازمان محیط زیست گفت: کلید مذاکرات ما با نماینده سازمان ملل در مورد ضرورت پشتیبانی این سازمان از طرح‌های منطقه‌ای و ملی گرد و غبار است. پدیده زمین‌خواری مدتی است که رسانه‌ای شده و بر سر زبان‌ها افتاده است، در حالی که زمین‌خواری تنها از طریق روش‌های غیر قانونی نیست و به گفته یکی از نمایندگان مجلس سالانه بیش از ۱۰ هزار هکتار زمین‌خواری، کوه خواری و جنگل‌خواری در کشور به صورت رسمی صورت می‏گیرد. از این رو باید به فکر راه چاره افتاد تا هر چه زودتر با پدیده زمین‌خواری برخورد شود. پنل تخصصی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با محوریت صنایع آلاینده اصفهان، پیشگیری از زمین‌خواری، کوه‌خواری و تصرف غیرقانونی منابع طبیعی و بحث شکار غیر مجاز دیروز در نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست برگزار شد. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان با اشاره به اینکه استان البرز یکی از استان‌های مهاجر پذیر کشور است گفت: البرز سه برابر نرم کشوری رشد جمعیت دارد و استان‌های کرمانشاه، خوزستان و کردستان که زمانی درگیر جنگ بودند استان‌های مهاجر فرست هستند. قنبری با بیان اینکه عنوان مجرمانه زمین‌خواری، کوه خواری و دریاخواری وجود ندارد و اخیرا وارد ادبیات ما شده است، اظهار کرد: همه مسائل زیست محیطی را باید به طور جامع نگاه کنیم. برای مثال در بحث نیروگاه‌ منتظر قائم کرج و نیروگاه همدان قبل از ساخت باید جانمایی‌های درست صورت می‌گرفت و این نیروگاه‌ها در مرکز ایران احداث نمی‌شدند تا ضمن مصرف آب شیرین کشور پساب‌های بسیاری تولید کنند. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز در این نشست بیان کرد: به دلیل نزدیکی استان البرز به پایتخت و آب و هوای خوب این استان تصرف اراضی و زمین‌خواری در این استان نمود دارد. این زمین‌خواری‌ها ناشی از زیاده خواهی ثروتمندان و عدم آگاهی مردم بومی است که با مبلغی کل اراضی خود را در اختیار این افراد قرار می‌دهند. جوهری اظهار کرد: افراد ثروتمند و برخوردار به سمت شهرستان‌های ساوجبلاغ، جاده چالوس و طالقان به منظور ساخت ویلا و تصرف اراضی سوق پیدا می‌کنند که عدم نظارت کافی از سوی مسئولان باعث ساخت این بناها می‌شود. در حقیقت بعد از ساخت این ساختمان‌های غیر قانونی مسئولان به سراغ تخریب آنها می‌روند. او اضافه کرد: سمن‌ها و فعالان مدنی می‌توانند به عنوان شاکی در زمینه تصرف اراضی ورود کنند، همان طور که سمن‌ها باغ سیب کرج را به عنوان تنفسگاه البرز نجات دادند، این گروه‌ها می‌توانند مانع تخریب و تصرف اراضی نیز شوند. سمن‌ها باید از همه دستگاه‌ها مطالبه‌گری داشته باشند. دادستان شهرستان فردیس با تاکید بر اینکه مقابله قهری دستگاه قضائی با زمین‌خواری صرفا عاملی برای پیشگیری نیست، گفت: باید زمینه‌های این تخلفات را از بین ببریم. به گفته جهانشاه‌لو در شهرستان‌های استان البرز در دو سال گذشته بالغ بر ۴۵۰ ویلا تخریب شده است. همچنین در هشتگرد ۷۰۰۰ چاه غیر مجاز وجود دارد. سطح زمین از ارتفاع دریا در ساوجبلاغ طی ۲۰ سال گذشته ۵/۱ متر کاهش پیدا کرده است. به گزارش مهر، دادستان فردیس اظهار کرد: واگذاری غیر مجاز اراضی ملی و ایجاد واحدهای تعاونی مسکن آفتی است که در ادارات صورت می‌گیرد.

ضرورت پشتیبانی سازمان ملل از طرح‌های گرد و غبار

«کلید مذاکرات ما با نماینده سازمان ملل در مورد ضرورت پشتیبانی این سازمان از طرح‌های منطقه‌ای و ملی گرد و غبار است.» این اظهارنظر روز گذشته توسط رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست انجام شد. معصومه ابتکار اظهار کرد: دولت یازدهم یک سال قبل از توافق پاریس برنامه اقتصاد کم کربن را به تصویب رسانده بود و در حال حاضر همه وزارتخانه‌ها برنامه‌های خاص اقتصاد کم‌کربن و کاهش انتشار را برای خود دارند. به گزارش ایسنا، او در ادامه بیان کرد: در مورد گرد و خاک با اریک سولهایم به عنوان رئیس برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد مذاکراتی داشتیم. ایشان بسیار پیگیر بحث رویکرد منطقه‌ای در مقابله با پدیده گرد و غبار است. همچنین کلید مذاکرات ما با سولهایم رئیس برنامه محیط زیست سازمان ملل در مورد ضرورت پشتیبانی سازمان ملل از طرح‌های منطقه‌ای و ملی گرد و غبار است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زمین‌خواری ثروتمندان تهرانی در البرز»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..