تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رونق استفاده از اینترنت و کارآفرینی اینترنتی در نوار غزه

رویدادهای فلسطین؛

محاصره نوار غزه بدست رژیم اسرائیل رفت و آمد به این باریکه را به شدت محدود کرده است اما یک شرکت رایانه ای با استفاده از اینترنت توانسته کارآفرینی پرسودی را ایجاد کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما مهمترین خبرهای مربوط به فلسطین اشغالی در سایه جنایت رژیم صهیونیستی به شرح زیر است:

رونق گرفتن استفاده از اینترنت و کارآفرینی اینترنتی در نوار غزه 

نوار غزه سال هاست در محاصره رژیم صهیونیستی قرار دارد و بسیاری از فلسطینی های ساکن در این باریکه نه برق دارند و نه فیبرنوری که از آن ارتباط اینترنتی دریافت کنند اما همه ی این محدودیت ها، کارآفرینان بخش فناوری را از برقرار کردن دسترسی به فراتر از مرزهای بسته ی فیزیکی باز نداشته است.  

به گزارش الجزیره انگلیسی گروهی از خوره های رایانه در نوار غزه گردهم آمده اند تا با کمک هایی که از سازمان ها و نهادهای خارجی دریافت می کنند به جوانان فلسطینی کمک کنند خودشان نرم افزارهای رایانه ای مورد نیاز خود را بسازند.

شرکت هایی که در نوار غزه در زمینه های نرم افزارهای رایانه ای شروع بکار کرده اند موفقیت های چشمگیری نیز بدست آورده اند و حتی در شرایطی که از جریان برق و اینترنت بی بهره اند بازی های رایانه ای ساخت خود را به بازارهای جهانی عرضه کرده اند.

محاصره نوار غزه بدست رژیم اسرائیل رفت و آمد به این باریکه را به شدت محدود کرده است اما دنیای اینترنت هیچ مرزی نمی شناسد و یکی از شرکت های رایانه ای در نوار غزه نیز با اتکا به همین ویژگی اینترنت توانسته کارآفرینی پرسودی را در قلب باریکه برقرار سازد. 

شرکت دیگری با نام کار کردن بدون مرز به جوانان فلسطینی بااستعداد و کاربلد کمک  می کند و آنان را به شرکت های فناوری در خاورمیانه (غرب آسیا) و در دنیا معرفی می کند و این شرکت ها هم از آنان در بخش هایی که کار از راه دور امکان پذیر است استفاده می کنند.  

علاء شورفا ، مدیر نهاد کارکردن بدون مرز می گوید: « در این بخش هزاران نفر از فارغ التحصیلان را با درآمدی که شایستگی آن را دارند استخدام می کنیم و بدین ترتیب ده ها میلیون ها دلار ارز وارد غزه می شود.» 

محاصره ی نوار غزه سبب افزایش 40 درصدی نرخ بیکاری در این منطقه شده است و رشد در همه مشاغل به کندی اتفاق می افتد  اما بخش فناوری را می توان با نگهداری و توسعه ی درست گسترش داد.

نیروهای امنیتی فلسطینی با اعضای حزب التحریر  در شهر الخلیل درگیر شدند

به گزارش شبکه الجزیره نیروهای امنیتی فلسطینی مانع تظاهرات حزب التحریر در شهر الخلیل در کرانه باختری شدند. نیروهای امنیتی برای پراکنده کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک آور استفاده کردند و با آنان درگیر شدند. آنان همچنین شماری از تظاهرکنندگان را بازداشت کردند. نیروهای امنیتی محلی را که تظاهرات در آن برگزار شد، منطقه نظامی و برگزاری تظاهرات در آن را ممنوع اعلام کرد. حزب التحریر در اعتراض به اقدام اداره امنیت فلسطینی به ادامه بازداشت 15 طرفدار این حزب در تظاهرات هفته گذشته خواستار برپایی تظاهرات امروز شده بود. طرفداران حزب التحریر فلسطینی هفته گذشته در اعتراض به تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطینی در دادن یک قطعه زمین وقفی موسوم به زمین آل تمیم به کنیسه المسکوبیه روسی تظاهرات کرده بودند. 

در برابر جنایات اشغالگران اسرائیلی ساکت نخواهیم ماند

جبهه مردمی آزادی بخش فلسطین در سالگرد شهادت عمر النایف رهبر فلسطینی با برپایی تظاهرات در غزه تاکید کرد در برابر جنایات اسرائیلیها در حق مجاهدان فلسطینی ساکت نخواهد ماند.

به گزارش شبکه الجزیره جبهه مردمی آزادی بخش فلسطین در سالگرد شهادت عمر النایف رهبر فلسطینی در بلغارستان تظاهراتی در غزه برگزار کرد. این جبهه بار دیگر بر تشکیل کمیته بی طرف و مستقل برای تحقیق درمورد ترور عمر النایف رهبر فلسطینی تاکید کرد. این جبهه همچنین خواستار تعقیب، بازداشت و محاکمه همه کسانی شد که در این ترور دست داشته اند. شرکت کنندگان در تظاهرات در غزه، شعارهایی مبنی بر ادامه راه عمر النایف و گرفتن انتقام خون او سر دادند. طرفداران جبهه مردمی آزادی بخش فلسطین همچنین تاکید کردند که در برابر جنایات اسرائیلیها در حق مجاهدان فلسطینی ساکت نخواهند ماند.

تاکید نیکلاس مادورو بر پایبندی کشورش در حمایت از مسئله فلسطین

رئیس جمهور ونزوئلا بر تعهد کشورش در حمایت از مسئله فلسطین در همه سازمان های بین المللی تاکید کرد.

نیکلاس مادورو جمعه شب در دیدار با ریاض مالکی وزیر امور خارجه فلسطین با تاکید بر پایبندی اخلاقی و انقلابی ونزوئلادر پشتیبانی از آرمان ملت فلسطین در همه نشست های ملی و بین المللی ، گفت ونزوئلا بر اساس رویکرد هوگو چاوز رئیس جمهور فقید این کشور به سیاست های ثابت خود در حمایت از مسئله فلسطین تعهد کامل دارد.

 به گزارش خبرگزاری وفا از کاراکاس، مادورو در دیدار با ریاض مالکی به ملت فلسطین و مبارزات قهرمانانه آنان در مقابله با صهیونیست ها و امپریالسیم جهانی تبریک گفت.

ریاض مالکی در این دیدار پیام محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را تسلیم مادورو کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رونق استفاده از اینترنت و کارآفرینی اینترنتی در نوار غزه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..